Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Slušanje u nastavi Hrvatskoga jezika

Karol Visinko ; Filozofski fakultet, Odsjek za kroatistiku, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 191 Kb

str. 95-113

preuzimanja: 330

citiraj


Sažetak

U radu se ponajprije određuju vrijednosti organiziranoga bavljenja slušanjem tijekom jezičnoga i književnoga odgoja i obrazovanja. Potom se utvrđuje pojavnost te jezične djelatnosti u obvezujućim dokumentima i relevantnoj literaturi. Slijedi sustavni prikaz aktivnosti slušanja tijekom nastavne i izvannastavne djelatnosti u središtu kojih su hrvatski jezik i književnost te medijska kultura. Premda se izravno ili neizravno mogu iščitati aktivnosti učitelja/nastavnika, u prikazanome je sustavu težište na učeničkim aktivnostima slušanja. Rad donosi i nekoliko izdvojenih primjera provjerenih u radu s učenicima i studentima. Naglašava se važnost istraživanja koja mogu pridonijeti osvješćivanju udjela slušanja u procesu razvijanja svih jezičnih djelatnosti.

Ključne riječi

jezično izražavanje; jezične djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje i pisanje); aktivnosti slušanja; nastava Hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

296905

URI

https://hrcak.srce.hr/296905

Datum izdavanja:

31.12.2022.

Posjeta: 627 *