Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20200153
Hrvatska kao sportski brend – prepoznavanje hrvatskog sporta i sportaša među europskim studentima
Božo Skoko
orcid.org/0000-0002-4028-7128
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dejan Gluvačević
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia.
Ante Bogdanić
; The Doctoral School of the Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Sažetak
Sport je jedan od najučinkovitijih promidžbenih kanala jedne zemlje koji pomaže zemlji da postane poznata. No, da bi se to postiglo, osim uspjeha sportaša jedne zemlje potrebni su i drugi uvjeti jer nisu svi sportovi jednako popularni u cijelom svijetu. Zbog toga veliki (globalni) uspjeh sportaša nije nužno preduvjet da su sportaš i država iz koje dolazi poznati po njemu ili njoj. Sukladno navedenom, ovaj rad bavi se afirmacijom hrvatskog sporta i hrvatskih sportaša na europskoj razini. Od osamostaljenja Hrvatske hrvatski sportaši postižu zapažene sportske rezultate i jedan su od najjačih promotivnih kanala ove male zemlje. Svrha ovog rada je utvrditi koliko je Hrvatska jak sportski brend među mladim europskim studentima i je li Hrvatska uopće prepoznata kroz sport. Kako bi to utvrdili, autori su proveli dva istraživanja tijekom Europskih sveučilišnih igara (Zagreb i Rijeka, 2016. - 1762 ispitanika i Coimbra, 2018. - 1188 ispitanika) koristeći upitnik kao istraživačku metodu. Iz okvirnog rada vidljivo je da ispitanici u istraživanju prepoznaju Hrvatsku kao sportsku zemlju, visoko ocjenjuju sportski element vezan uz Hrvatsku, a hrvatsku nogometnu opremu smatraju vrlo prepoznatljivom. U radu su prikazani ključni rezultati.
Ključne riječi
Hrvatska, brend, sport, hrvatski sportaši, promocija sporta
Hrčak ID:
238218
URI
Datum izdavanja:
25.5.2020.
Posjeta: 2.313 *