Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4365
Postoji li korist od dvojezičnosti u socioafektivnoj domeni?
Beata Grabovac
; University of Novi Sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty in Subotica
Rebeka Jávor
; University of Pécs, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Community and Social Studies
Josip Ivanović
; University of Novi Sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty in Subotica
Valéria Pintér Krekić
orcid.org/0000-0003-1530-3170
; University of Novi Sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty in Subotica
Sažetak
U ovom radu govori se dvojezičnosti iz „vruće“ perspektive, točnije pokušava se naći odgovor na pitanje pokazuju li mađarsko-srpski dvojezični govornici i jednojezični govornici razlike i varijacije u vještinama empatije i emocionalne inteligencije. Za mjerenje spomenutih varijabli, koristili smo prilagođeni upitnik o jezičnoj povijesti, mađarsku verziju Davisova Indeksa interpersonalne reaktivnosti (IRI-HU), te Wong i Law Skalu emocionalne inteligencije (WLEIS-HU). Analizirani su podatci dobiveni od 208 ispitanika u Republici Srbiji. Uspoređujući pojedince koji su jednojezični i dvojezični, koji trenutačno koriste i znaju svoje jezike na različitim razinama, rezultati su pokazali da osobe s višim razinama znanja jezika i većom učestalošću trenutačnoga korištenja jezika procjenjuju kao bolje svoje vještine procjene emocija drugih osoba te vještinu promjene perspektive.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, empatija, korist, mađarsko-srpska dvojezičnost; Srbija
Hrčak ID:
302992
URI
Datum izdavanja:
29.3.2023.
Posjeta: 1.031 *