Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2303-7431.28.2023.119

PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE UČITELJA OSNOVNOGA OBRAZOVANJA

Sanja Živanović orcid id orcid.org/0009-0006-2181-4638 ; University of East Sarajevo, Faculty of Medicine
Ranka Perućica ; University of East Sarajevo, Faculty of Medicine
Jurka Lepičnik Vodopivec orcid id orcid.org/0000-0003-3238-7660 ; University of Primorska, Faculty of Education


Full text: croatian pdf 164 Kb

page 119-147

downloads: 274

cite


Abstract

Važne odrednice kvalitete obrazovne ustanove jesu učitelji i kvaliteta njihovih radnih zadataka. Zahtjevi koji se postavljaju pred učitelje u 21. stoljeću postaju sve raznovrsniji i zahtijevaju širok raspon vještina u različitim područjima rada. Ciljevi su ovoga rada pregledom i analizom dostupne literature pružiti uvid u aktualna znanja o kompetencijama učitelja/nastavnika, ukazati na njihovu važnost, objediniti i prikazati rezultate istraživanja čiji su se autori bavili kompetencijama nastavnika te pokušati dati teorijsku i kritičku analizu, s posebnim naglaskom na pedagoške kompetencije. Pregledom literature koja se bavi problematikom učiteljskih kompetencija pokušali smo ukazati na njihovu važnost, razviti teorijske temelje i analizirati dosadašnja istraživanja kako bismo odgovorili na različita istraživačka pitanja. Proučavanje problematike pedagoških kompetencija pokazuje da su one u fokusu interesiranja pedagoga, a analiza ukazuje na posebnost u svakome pojedinom istraživanju te može koristiti i u budućim operacionalizacijama pedagoške kompetencije. Kompetentnost učitelja/nastavnika promatramo kao preduvjet održiva razvoja o kojemu ovisi perspektiva odgojno-obrazovne prakse u futurološkome smislu, a rad daje skroman doprinos popularizaciji ove problematike.

Keywords

kompetencije; kvalifikacije; pedagoške kompetencije; učitelj

Hrčak ID:

304843

URI

https://hrcak.srce.hr/304843

Publication date:

13.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 407 *