Stručni rad
https://doi.org/10.31664/zu.2022.111.12
Istraživanje privatne fotoarhive sovjetskoukrajinskog filmskog snimatelja: pitanja popularizacije i reprezentacije
Viktoriia Myronenko
orcid.org/0000-0002-9101-3717
; Kijevsko nacionalno sveučilište za kazalište, kino i televiziju „Ivan Karpovič Karpenko-Karogo“, Kijev, Ukrajina
Sažetak
Arhiva poznatoga sovjetsko-ukrajinskog snimatelja Leonida Burlake primjer je fotografije koja ilustrira različite sfere života u Ukrajini od 1960-ih do 1990-ih godina, a ima ne samo povijesnu nego i umjetničku vrijednost. U ožujku 2017. godine u Odesi (Ukrajina) otkriven je izgubljeni dio fotoarhive Leonida Burlake. Stoga je prva faza istraživanja bila posvećena analiziranju povijesti otkrivanja arhivske građe, njezinom stanju i sadržaju te sistematizaciji fotografija koje je sačinjavaju. U drugoj fazi istraživanja analiziran je drugi dio arhive koji nije bio izgubljen, nego ga je sačuvao sam Leonid Burlaka, a koji je ukupno sadržavao više od 300 filmova. U procesu istraživanja arhive otvorila su se brojna nova pitanja. Kako će izgledati daljnje postojanje i očuvanje arhive? Kakvo bi moglo biti iskustvo prezentacije arhive, njezine uključenosti u umjetničke prakse i utjecaja na kolektivnu percepciju u postsovjetskom razdoblju? U ovom trenutku arhiva čini temelj interdisciplinarnog projekta Fragile Memory [Krhko sjećanje]. Stoga se članak dotiče nekoliko tema: povijesti arhiva, pitanja u vezi njegova istraživanja, kao i iskustva njegove popularizacije koja se u proteklih pet godina odvijala u sklopu projekta Fragile Memory.
Ključne riječi
ukrajinska fotografija; ukrajinska kultura; privatna arhiva; sjećanje; sovjetsko razdoblje; popularizacija arhivskog materijala
Hrčak ID:
306012
URI
Datum izdavanja:
1.12.2022.
Posjeta: 717 *