Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4692
Rezultati državne mature kao jedan od pokazatelja uspješnosti srednjoškolskoga obrazovanja učenika s teškoćama
Sanja Horvatić
orcid.org/0009-0009-0794-0357
; National Centre for External Evaluation of Education
Sažetak
Obrazovni sustavi te oblici provjeravanja znanja i prilagodbe ispitne tehnologije u ispitima vanjskoga vrednovanja za učenike s teškoćama razlikuju se u europskim zemljama. Ova tema u Hrvatskoj još uvijek nije dovoljno znanstveno istražena. U radu se analiziraju specifičnosti srednjoškolskoga obrazovanja učenika s teškoćama u hrvatskome obrazovnom sustavu s obzirom na ostvarivanje prava na jednake obrazovne mogućnosti i s obzirom na ostvarene rezultate u ispitima državne mature od 2016./2017. do 2020./2021. školske godine. Cilj je analize prema rezultatima ostvarenima u ispitima državne mature ustanoviti uspješnost obrazovanja učenika s teškoćama u usporedbi s uspješnosti obrazovanja opće populacije hrvatskih srednjoškolaca. Analizirani rezultati postignuti su u obveznim ispitima u ljetnim rokovima državne mature od 2016./2017. do 2020./2021. školske godine. Rezultati upućuju na dva zaključka. Prvi je da redovni srednjoškolski programi, unatoč kontinuiranim poboljšanjima, još uvijek nisu dovoljno dostupni učenicima s teškoćama, a drugi je da teškoća ni na koji način ne ograničava uspješnost obrazovanja učenika ako im se omogući individualiziran pristup.
Ključne riječi
državna matura; inkluzivno obrazovanje; prilagodba ispitne tehnologije; srednjoškolsko obrazovanje; učenici s teškoćama.
Hrčak ID:
307011
URI
Datum izdavanja:
28.6.2023.
Posjeta: 914 *