Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4692

Rezultati državne mature kao jedan od pokazatelja uspješnosti srednjoškolskoga obrazovanja učenika s teškoćama

Sanja Horvatić orcid id orcid.org/0009-0009-0794-0357 ; National Centre for External Evaluation of Education


Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 391-422

preuzimanja: 177

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 391-422

preuzimanja: 223

citiraj


Sažetak

Obrazovni sustavi te oblici provjeravanja znanja i prilagodbe ispitne tehnologije u ispitima vanjskoga vrednovanja za učenike s teškoćama razlikuju se u europskim zemljama. Ova tema u Hrvatskoj još uvijek nije dovoljno znanstveno istražena. U radu se analiziraju specifičnosti srednjoškolskoga obrazovanja učenika s teškoćama u hrvatskome obrazovnom sustavu s obzirom na ostvarivanje prava na jednake obrazovne mogućnosti i s obzirom na ostvarene rezultate u ispitima državne mature od 2016./2017. do 2020./2021. školske godine. Cilj je analize prema rezultatima ostvarenima u ispitima državne mature ustanoviti uspješnost obrazovanja učenika s teškoćama u usporedbi s uspješnosti obrazovanja opće populacije hrvatskih srednjoškolaca. Analizirani rezultati postignuti su u obveznim ispitima u ljetnim rokovima državne mature od 2016./2017. do 2020./2021. školske godine. Rezultati upućuju na dva zaključka. Prvi je da redovni srednjoškolski programi, unatoč kontinuiranim poboljšanjima, još uvijek nisu dovoljno dostupni učenicima s teškoćama, a drugi je da teškoća ni na koji način ne ograničava uspješnost obrazovanja učenika ako im se omogući individualiziran pristup.

Ključne riječi

državna matura; inkluzivno obrazovanje; prilagodba ispitne tehnologije; srednjoškolsko obrazovanje; učenici s teškoćama. 

Hrčak ID:

307011

URI

https://hrcak.srce.hr/307011

Datum izdavanja:

28.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 914 *