Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4671
Razlike u čitalačkoj pismenosti kod turskih učenika prema istraživanju PISA 2018: Utjecaj procesa učenja i poučavanja
Harun ŞAHİN
orcid.org/0000-0001-8307-4328
; Mediterranean University / Akdeniz University, Faculty of Education
Çiğdem Güzle Kayır
orcid.org/0000-0001-5283-2990
; Mediterranean University / Akdeniz University, Faculty of Education
Sažetak
Otkrivanje utjecaja procesa učenja i poučavanja na čitalačku pismenost je neophodno jer sam proces podliježe intervenciji s obzirom da je jedan od osnovnih elemenata procesa razvoja kurikula. Svrha je ovoga istraživanja proučiti razlike između škola s visokim i škola s niskim postignućima u Turskoj, a vezano uz proces učenja i poučavanja koristeći se se podatcima iz PISA istraživanja 2018. Rezultati PISA istraživanja 2018. testa čitalačke pismenosti i upitnik za učenike korišteni su kao instrumenti za prikupljanje podataka. Provedene su deskriptivna analiza i binarna logistička regresija. Regresijska analiza ukazala je na to da disciplinirani razredi, transfer znanja, mentalna spremnost i ograničenje mentalnoga napora pozitivno utječu na čitalačku pismenost učenika. S druge strane, odgovarajuća podrška imala je nepovoljan utjecaj na čitalačku pismenost učenika.
Ključne riječi
čitalačka pismenost; PISA 2018; proces učenja i poučavanja
Hrčak ID:
307008
URI
Datum izdavanja:
28.6.2023.
Posjeta: 778 *