Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4428

Utjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece

Sumeyye Ocal ; Kütahya Dumlupınar University, Dumlupinar Vocational School,Programme of Child Development
Mehmet Nur Tuğluk ; Yıldız Technical University, Faculty of Education,Department of Preschool Education


Puni tekst: engleski pdf 392 Kb

str. 527-558

preuzimanja: 225

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 392 Kb

str. 527-558

preuzimanja: 259

citiraj


Sažetak

Pristupi STEM obrazovanja već više od desetljeća privlače pažnju edukatora. Cilj je ovoga istraživanja ispitati utjecaj programa ranoga STEM obrazovanja (PRSTEMO) na vještine znanstvenoga razmišljanja djece. Istraživanje je imalo polueksperimentalni dizajn i obuhvatilo je 26 djece u dobi od šest godina. Provedeno je u Istambulu tijekom 2017./2018. školske godine. Kao mjerni instrument u istraživanju je korištena Skala vještina znanstvenoga razmišljanja predškolske djece u dobi od 60 do 72 mjeseca. Prije početka obrazovnoga procesa s kontrolnom i eksperimentalnom grupom proveden je predtest. Uslijedila je primjena PRSTEMO-a u eksperimentalnoj skupini dva puta tjedno u periodu od 10 tjedana. Nakon toga su obje skupine rješavala posttest. Za analizu podataka korišteni su Mann Whitney U test i analiza kovarijance. Rezultati pokazuju da su grupe imale slične rezultate u predtestu i značajnu razliku u korist eksperimentalne skupine u posttestu što znači da je rani STEM obrazovni program učinkovit u stjecanju vještina znanstvenoga mišljenja (VZM) predškolske djece.

Ključne riječi

predškolsko obrazovanje; STEM; vještine 21. stoljeća; vještine znanstvenoga mišljenja

Hrčak ID:

307007

URI

https://hrcak.srce.hr/307007

Datum izdavanja:

28.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.007 *