Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4428
Utjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece
Sumeyye Ocal
; Kütahya Dumlupınar University, Dumlupinar Vocational School,Programme of Child Development
Mehmet Nur Tuğluk
; Yıldız Technical University, Faculty of Education,Department of Preschool Education
Sažetak
Pristupi STEM obrazovanja već više od desetljeća privlače pažnju edukatora. Cilj je ovoga istraživanja ispitati utjecaj programa ranoga STEM obrazovanja (PRSTEMO) na vještine znanstvenoga razmišljanja djece. Istraživanje je imalo polueksperimentalni dizajn i obuhvatilo je 26 djece u dobi od šest godina. Provedeno je u Istambulu tijekom 2017./2018. školske godine. Kao mjerni instrument u istraživanju je korištena Skala vještina znanstvenoga razmišljanja predškolske djece u dobi od 60 do 72 mjeseca. Prije početka obrazovnoga procesa s kontrolnom i eksperimentalnom grupom proveden je predtest. Uslijedila je primjena PRSTEMO-a u eksperimentalnoj skupini dva puta tjedno u periodu od 10 tjedana. Nakon toga su obje skupine rješavala posttest. Za analizu podataka korišteni su Mann Whitney U test i analiza kovarijance. Rezultati pokazuju da su grupe imale slične rezultate u predtestu i značajnu razliku u korist eksperimentalne skupine u posttestu što znači da je rani STEM obrazovni program učinkovit u stjecanju vještina znanstvenoga mišljenja (VZM) predškolske djece.
Ključne riječi
predškolsko obrazovanje; STEM; vještine 21. stoljeća; vještine znanstvenoga mišljenja
Hrčak ID:
307007
URI
Datum izdavanja:
28.6.2023.
Posjeta: 1.007 *