Magistra Iadertina, Vol. 18 No. 1, 2023.
Stručni rad
STAVOVI ODGOJITELJA O PROVOĐENJU KREATIVNO-STVARALAČKIH AKTIVNOSTI U DJEČJEM VRTIĆU S DJECOM S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Dijana Drandić
; Istarsko veleučilište-Università Istriana di scienze applicate, Pula; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Antonia Katić
; Istarsko veleučilište-Università Istriana di scienze applicate, Pula; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Sažetak
Rad se bavi provođenjem kreativno-stvaralačkih aktivnosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s naglaskom na rad s djecom s teškoćama. U empirijskom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja dobiveni na uzorku odgojitelja iz Primorsko-goranske i Istarske županije. Uz uvažavanje specifičnosti u radu s djecom s teškoćama, konstruiran je upitnik „Kreativnost u vrtiću“, provedena je validacija instrumenta (α = 0,959). Rezultati provedenog istraživanja upućuju na važnost razvoja kognitivnih, emocionalnih, socijalnih vještina i sposobnosti djece s teškoćama. Odgojitelji su suglasni da glazbene, likovne, čitalačke ili pripovjedačke kreativne aktivnosti potiču stvaralačko mišljenje, maštu, pripovijedanje i čitanje priča, razvoj govorne sposobnosti, komunikacije, motorike, izražavanje emocija i interakciju s vršnjacima. Prema dobivenim podatcima možemo zaključiti da su stavovi
odgojitelja prema provođenju kreativno-stvaralačkih radionica s djecom s teškoćama u dječjem vrtiću izrazito pozitivni, da su odgojitelji motivirani za prilagodbu metoda
i sadržaja. Ovo istraživanje može poslužiti za unapređenje odgojno-obrazovnog procesa te za kvalitetnije planiranje i poticanje postignuća djece s teškoćama u redovnim vrtićkim skupinama.
Ključne riječi
pozitivne promjene; razvoj djece; sposobnosti; socijalizacija; vještine
Hrčak ID:
309717
URI
Datum izdavanja:
6.11.2023.
Posjeta: 788 *