Skip to the main content

Professional paper

STAVOVI ODGOJITELJA O PROVOĐENJU KREATIVNO-STVARALAČKIH AKTIVNOSTI U DJEČJEM VRTIĆU S DJECOM S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

Dijana Drandić ; Istrian University of Applied Sciences
Antonia Katić ; Istrian University of Applied Sciences


Full text: croatian pdf 177 Kb

page 115-131

downloads: 149

cite


Abstract

Rad se bavi provođenjem kreativno-stvaralačkih aktivnosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s naglaskom na rad s djecom s teškoćama. U empirijskom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja dobiveni na uzorku odgojitelja iz Primorsko-goranske i Istarske županije. Uz uvažavanje specifičnosti u radu s djecom s teškoćama, konstruiran je upitnik „Kreativnost u vrtiću“, provedena je validacija instrumenta (α = 0,959). Rezultati provedenog istraživanja upućuju na važnost razvoja kognitivnih, emocionalnih, socijalnih vještina i sposobnosti djece s teškoćama. Odgojitelji su suglasni da glazbene, likovne, čitalačke ili pripovjedačke kreativne aktivnosti potiču stvaralačko mišljenje, maštu, pripovijedanje i čitanje priča, razvoj govorne sposobnosti, komunikacije, motorike, izražavanje emocija i interakciju s vršnjacima. Prema dobivenim podatcima možemo zaključiti da su stavovi
odgojitelja prema provođenju kreativno-stvaralačkih radionica s djecom s teškoćama u dječjem vrtiću izrazito pozitivni, da su odgojitelji motivirani za prilagodbu metoda
i sadržaja. Ovo istraživanje može poslužiti za unapređenje odgojno-obrazovnog procesa te za kvalitetnije planiranje i poticanje postignuća djece s teškoćama u redovnim vrtićkim skupinama.

Keywords

pozitivne promjene; razvoj djece; sposobnosti; socijalizacija; vještine

Hrčak ID:

309717

URI

https://hrcak.srce.hr/309717

Publication date:

6.11.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 271 *