Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Umjetna inteligencija: evanđeoska izjava načelâ

Miroslav Balint-Feudvarski


Puni tekst: hrvatski pdf 111 Kb

str. 209-220

preuzimanja: 74

citiraj

Preuzmi JATS datoteku


Sažetak

Ključne riječi

Hrčak ID:

310921

URI

https://hrcak.srce.hr/310921

Datum izdavanja:

8.12.2023.

Posjeta: 174 *



Umjetna inteligencija: evanđeoska izjava načelâ

Komisija za etiku i vjerske slobode konvencije Južnih baptista (SAD)

Uvod u hrvatski prijevod

Miroslav Balint-Feudvarski

Premda je u posljednjih nekoliko mjeseci umjetna inteligencija vruća tema članaka, knjiga i kuloarskih razgovora, stručnjaci su se ovim pitanjem bavili i prije nego što je u studenom 2022. svjetla dana ugledao ChatGPT prve generacije. Još je davne 1956. godine John McCarthy skovao izraz umjetna inteligencija (Thacker 2018), a prije njega je još sredinom 19. stoljeća Lady Ada Lovelace predvidjela da će strojevi moći komponirati glazbu (Boden 2018, 6). Obični su pak smrtnici o prijetnjama i blagodatima umjetne inteligencije najviše promišljali ispred velikih i malih ekrana, na kojima su gledali simpatične droide R2-D2-a i C-3PO-a iz Zvjezdanih ratova, egzistencijalistički zamišljenog androida Datu iz Zvjezdanih staza i ne tako simpatične, čovječanstvu prijeteće robote iz Terminatora.

Mnoge danas istovremeno oduševljava i brine nedavni skok u razvoju umjetne inteligencije. Među njima su i neki koji su radili na njezinu razvoju, a koji sada „openhajmerovski“ upozoravaju na vrebajuće opasnosti. U svibnju ove godine, brojni su stručnjaci, među njima i neka velika imena programerske industrije poput Billa Gatesa i izvršnoga ravnatelja OpenAI-a, Sama Altmana, potpisali Izjavu o riziku umjetne inteligencije (Statement on AI Risk) koja kratko i jasno glasi: „Umanjivanje rizika od izumiranja kao posljedica umjetne inteligencije treba postati globalnim prioritetom zajedno s drugim rizicima na razini društva, poput pandemije i nuklearnog rata“ (Center for AI Safety 2023).

S obzirom da je poslovično željezo umjetne inteligencije još uvijek vruće, dobro je što postoje razne inicijative koje pokušavaju osloviti moguće probleme i izazove s kojima će se čovječanstvo suočavati u sljedećim desetljećima. Među njima je i ova izjava Komisije za etiku i vjerske slobode konvencije Južnih baptista, druge najveće kršćanske denominacije u SAD-u. Ona promišljeno i odmjereno iznosi kršćansku perspektivu o umjetnoj inteligenciji, prepoznajući i „blagoslove i prokletstva“ ovoga tehnološkog alata stvorena na čovjekovu sliku, koja pak odražava božansku stvarateljsku narav. Istovremeno, izjava tvrdi da umjetna inteligencija neće ispuniti čovjekove najdublje potrebe i čežnje, te niječe da će osujetiti Božje naume za ovaj svijet.

Ova izjava može poslužiti kao okvir za daljnje promišljanje i djelovanje u kontekstu umjetne inteligencije, ali i za oslovljavanje izazova učeništva u vrlom novom svijetu u kojemu je nama kršćanima zapalo živjeti i kojemu smo pozvani služiti.

Preambula

Kristovi su sljedbenici pozvani uključiti se u svijet oko sebe nepromjenjivom porukom evanđelja nade i pomirenja. Tehnološki nam alati mogu pomoći u ovoj težnji. Istovremeno smo svjesni da je iste moguće osmisliti i koristiti na načine koji omalovažavaju Boga i obezvrjeđuju nositelje njegove slike. Evanđeoski se kršćani čvrsto drže nepogrešive i nezabludive Božje riječi, koja kaže da je svako ljudsko biće stvoreno na sliku Božju i zato ima beskrajnu vrijednost u Stvoriteljevim očima. Ova poruka diktira način na koji razmišljamo o Bogu, nama samima i alatima za koje nam je Bog dao sposobnost da ih stvaramo.

U svjetlu egzistencijalnih pitanja koja smo iznova primorani postavljati zbog razvoja umjetne inteligencije kao tehnologije, potvrđujemo da nas je Bog obdario mudrošću da ovim pitanjima pristupamo u svjetlu Svetoga pisma i evanđeoske poruke. Kršćani se ne trebaju bojati ni budućnosti ni bilo kojega tehnološkog razvoja jer znaju da je Bog, prije svega, suveren nad poviješću i da ništa neće ni u jednom trenutku moći zamijeniti sliku Božju na koju je on stvorio ljudska bića. Svjesni smo da će umjetna inteligencija omogućiti ostvarivanje neviđenih mogućnosti, ali uviđamo i potencijalne rizike koje umjetna inteligencija predstavlja koristi li se bez nužne mudrosti i pažljivosti.

Crkvu želimo opremiti da se u problematiku umjetne inteligencije uključi preventivno i promišljeno, umjesto da samo reagira nakon što ona već ostavi traga na društvu u kojemu živimo. U svjetlu ove želje i nade, nudimo sljedeće potvrde i nijekanja u pogledu naravi čovječanstva, obećanjâ tehnologije i nade za budućnost.

I. Slika Božja

Potvrđujemo da je svako ljudsko biće Bog stvorio na svoju sliku. Svako ljudsko biće stoga posjeduje prirođenu i jednaku vrijednost, dostojanstvo i sposobnost donositi moralne odluke. Ljudska se bića razlikuju od ostatka tvorevine i njihova ljudska kreativnost treba odražavati Božji kreativni obrazac.

Niječemo da se bilo koji dio tvorevine, pa tako i tehnologija, bilo kada smiju koristiti za prisvajanje ili rušenje vlasti i upraviteljstva koje je Bog povjerio isključivo ljudskome rodu. Nadalje, tehnologiji se ne smije pripisivati ljudski identitet, vrijednost, dostojanstvo ili sposobnost donošenja moralnih odluka na bilo kojoj razini.

Postanak 1,26-28; 5,1-2; Izaija 43,6-7; Jeremija 1,5; Ivan 13,34; Kološanima 1,16; 3,10; Efežanima 4,24

II. Umjetna inteligencija kao tehnologija

Potvrđujemo da razvoj umjetne inteligencije očituje jedinstvene stvarateljske sposobnosti ljudskih bića. Kada se umjetna inteligencija koristi u skladu s Božjom moralnom voljom, primjer je čovjekove poslušnosti božanskoj zapovijedi da upravlja tvorevinom i proslavlja Boga. Vjerujemo u inovacije koje proslavljaju Boga, promiču napredak čovječanstva i iskazuju ljubav prema bližnjima. Unatoč stvarnosti pada u grijeh i posljedica istih na ljudsku narav i inovacije, tehnologiju društvo može koristiti kako bi podržalo ljudsko dostojanstvo. Ona je dio stvaralačke naravi kojom je Bog obdario ljudska bića da razvijaju i koriste tehnologiju na načine koji će voditi do većega napretka čovječanstva i ublažavanja ljudske patnje.

Niječemo moralnu neutralnost korištenja umjetne inteligencije. Ona nije dostojna čovjekove nade, njegova štovanja ili ljubavi. Budući da jedino Gospodin Isus može okajati grijeh i pomiriti čovječanstvo sa Stvoriteljem, tehnologija poput umjetne inteligencije ne može ispuniti krajnje potrebe ljudskih bića. Štoviše, niječemo dobrotu i korist svake one primjene umjetne inteligencije koja obezvrjeđuje ili degradira dostojanstvo i vrijednost drugoga ljudskog bića.

Postanak 2,25; Izlazak 20,3; 31,1-11; Izreke 16,4; Matej 22,37-40; Rimljanima 3,23

III. Odnos između umjetne inteligencije i čovječanstva

Potvrđujemo korištenje umjetne inteligencije u svrhu informiranja i pomoći čovjekovu razmišljanju i donošenju moralnih odluka jer riječ je o alatu koji odlikuju obrada podataka i opredjeljivanje, a pritom oponaša ili nadmašuje ljudske sposobnosti. Premda je umjetna inteligencija izvrsna u računanju podataka, tehnologija nema ni sposobnost ni odgovornost donositi moralne odluke.

Niječemo i mogućnost i potrebu da ljudska bića ustupe svoju moralnu odgovornost bilo kojem obliku umjetne inteligencije koji će ikada biti stvoren. Bog će suditi jedino ljudskim bićima na temelju njihovih djelâ i djelâ alata koje stvore. Premda je moguće stvoriti tehnologiju koja će biti sposobna donositi moralne odluke, sama po sebi ona nije moralni agent. Donošenje moralnih odluka isključivo je odgovornost ljudskih bića.

Rimljanima 2,6-8; Galaćanima 5,19-21; 2 Petrova 1,5-8; 1 Ivanova 2,1

IV. Medicina

Potvrđujemo da je svaki napredak u medicinskim tehnologijama vezan uz umjetnu inteligenciju izričaj Božje opće milosti kroz ljude nositelje njegove slike i za njih te da će nam pomoći da pružimo bolju medicinsku dijagnostiku i bolje terapeutske zahvate dok se trudimo skrbiti za sve ljude. Ove bi napretke trebala voditi osnovna načela medicinske etike, odnosno korisnost, neškodljivost, autonomija i pravičnost, koja su uostalom dosljedna biblijskom načelu ljubavi prema bližnjima.

Niječemo da je odvojeno od Isusa Krista moguće posve izbrisati smrt i bolest, koje su posljedice pada u grijeh. Utilitarističke primjene umjetne inteligencije na pružanje zdravstvene zaštite ne smiju nadjačati dostojanstvo ljudskoga života. Nadalje, odbacujemo materijalistički i konsekvencijalistički svjetonazor koji medicinske primjene umjetne inteligencije želi koristiti u svrhu poboljšanja, promjene ili upotpunjenja ljudskih bića.

Matej 5,45; Ivan 11,25-26; 1 Korinćanima 15,55-57; Galaćanima 6,2; Filipljanima 2,4

V. Pristranost

Potvrđujemo da je umjetna inteligencija, kao alat koji su stvorili ljudi, stoga inherentno podložna pristranosti i da je ove pristranosti potrebno objasniti, umanjiti ili ukloniti neprestanim ljudskim nadgledanjem i opreznošću. Umjetnu inteligenciju treba osmisliti i koristiti tako da svim ljudskim bićima priznaje jednaku vrijednost i dostojanstvo. Umjetna se inteligencija treba koristiti kao alat za prepoznavanje i eliminiranje pristranosti urođene ljudskom odlučivanju.

Mihej 6,8; Ivan 13,34; Galaćanima 3,28-29; 5,13-14; Filipljanima 2,3-4; Rimljanima 12,10

VI. Seksualnost

Potvrđujemo dobrotu Božjega nauma za čovjekovu seksualnost koji seksualno jedinstvo propisuje izričito odnosu između muškarca i žene u doživotnom savezu braka.

Niječemo da potraga za seksualnim užicima opravdava razvoj ili uporabu umjetne inteligencije te osuđujemo opredmećenje ljudskih bića koja je svojstvena korištenju umjetne inteligencije u seksualne svrhe. Umjetna inteligencija ne smije postati ni dio biblijskih izričaja seksualnosti između muža i žene prema Božjemu naumu za brak ni njegova zamjena.

Postanak 1,26-29; 2,18-25; Matej 5,27-30; 1 Solunjanima 4,3-4

VII. Rad

Potvrđujemo da je rad dio Božjega nauma da ljudska bića sudjeluju u uzgoju i upravljanju tvorevinom. Božanski obrazac podrazumijeva zdravu proporcionalnost rada i odmora. Naše se gledište o radu ne smije ograničiti na komercijalnu djelatnost; mora uključivati mnoge načine na koje ljudska bića svojim trudom služe jedni drugima. Umjetnu inteligenciju smijemo koristiti tako da ona pridonosi našem radu ili omogućuje da cjelovitije koristimo svoje darove. Crkva ima Duhom osnaženu odgovornost pomagati u skrbi onih koji su izgubili poslove te ohrabrivati pojedince, zajednice, poslodavce i vlasti da traže načine na koje mogu ulagati u razvoj ljudskih bića i nastave profesionalno pridonositi našem zajedničkom životu.

Niječemo da se ljudska vrijednost i dostojanstvo svode samo na ekonomski doprinos pojedinca društvu. Čovječanstvo ne smije koristiti umjetnu inteligenciju i druge tehnološke inovacije u nastojanju da ostvari živote čiste razonode, čak ni ako dosezanje većega društvenog bogatstva to omogući.

Postanak 1,27; 2,5; 2,15; Izaija 65,21-24; Rimljanima 12,6-8; Efežanima 4,11-16

VIII. Podaci i privatnost

Potvrđujemo da su privatnost i privatno vlasništvo isprepletena prava i izbori pojedinaca. Stoga ih vlasti, korporacije, nacionalne države i druge skupine ne smiju kršiti, čak ni u svrhu zajedničkoga dobra. Unatoč Božjemu sveznanju, nije ni mudro ni obvezno svaki detalj našega života izložiti društvu.

Niječemo da se umjetna inteligencija i podaci smiju koristiti na manipulativne i prinudne načine jer to nije u skladu s ljubavlju prema Bogu i bližnjemu svomu. Prikupljanje podataka mora se pridržavati etičkih smjernica koje čuvaju dostojanstvo svih ljudi. Nadalje, premda je neophodna, suglasnost, pa čak ni ona informirana, nije jedino etičko mjerilo koje uređuje prikupljanje, manipulaciju ili eksploataciju osobnih podataka bilo pojedinca bilo skupina. Umjetna se inteligencija ne smije koristiti za iskrivljavanje istine korištenjem generativnih aplikacija. Podacima ne smijemo pogrešno rukovati, koristiti ih ili zlorabiti u grješne svrhe za osnaživanje pristranosti, jačanje moćnika ili ponižavanje slabih.

Izlazak 20,15; Psalam 147,6; Izaija 40,13-14; Matej 10,16; Galaćanima 6,2; Hebrejima 4,12-13; 1 Ivanova 1,7

IX. Sigurnost

Potvrđujemo da je umjetnu inteligenciju legitimno koristiti u policijske, obavještajne, nadzirateljske, istraživačke i druge svrhe koje podržavaju odgovornosti vlasti da poštuju ljudska prava, štite i čuvaju ljudske živote te pokušavaju ostvariti pravdu u uspješnom društvu.

Niječemo da se umjetna inteligencija smije primjenjivati u sigurnosnim aplikacijama na načine koji dehumaniziraju, depersonaliziraju druga ljudska bića ili im nanose štetu. Osuđujemo uporabu umjetne inteligencije za gušenje slobode izražavanja ili drugih osnovnih ljudskih prava koje Bog priznaje svim ljudskim bićima.

Rimljanima 13,1-7; 1 Petrova 2,13-14

X. Rat

Potvrđujemo da se korištenje umjetne inteligencije u ratu treba voditi načelima ljubavi prema bližnjem i pravednoga rata. Korištenje umjetne inteligencije može smanjiti gubitak ljudskih života, pružiti veću zaštitu civila i informirati bolju razradu ratne politike. Svako smrtonosno djelovanje koje umjetna inteligencija izvršava ili uvelike omogućuje mora biti pod nadzorom ili provjerom ljudskih bića. Sve primjene umjetne inteligencije u svrhu obrane, poput procesâ prikupljanja podataka i donošenja odlukâ, moraju biti podložne stalnoj provjeri legitimnih autoriteta. Prilikom korištenja ovih sustava, ljudski izvršioci snose punu moralnu odgovornost za sve radnje koje sustav poduzme.

Niječemo da se umjetnoj inteligenciji smije delegirati ljudsko djelovanje ili moralna krivica. Ni jedan narod ili skupina nema pravo koristiti umjetnu inteligenciju za izvršavanje genocida, terorizma, mučenja ili bilo kojih drugih ratnih zločina.

Postanak 4,10; Izaija 1,16-17; Psalam 37,28; Matej 5,44; 22,37-39; Rimljanima 13,4

XI. Javna politika

Potvrđujemo da je temeljna svrha vlasti zaštita ljudskih bića da im netko ne naudi, kažnjavanje zlotvora, podržavanje građanskih sloboda i pohvaljivanje dobročinitelja. Javnost ima svoju ulogu u oblikovanju i stvaranju politike vezano uz uporabu umjetne inteligencije u društvu, a ove se odluke ne smiju prepustiti onima koji razvijaju ove tehnologije ili vlastima da postavljaju pravila.

Niječemo da vlasti, korporacije ili bilo koji entitet smije koristiti umjetnu inteligenciju za kršenje Bogom danih ljudskih prava. Umjetnoj se inteligenciji, čak ni u visoko razvijenom obliku, nikada ne smije delegirati upravni autoritet koji je Bog Svevladar udijelio isključivo ljudskim bićima.

Rimljanima 13,1-7; Djela 10,35; 1 Petrova 2,13-14

XII. Budućnost umjetne inteligencije

Potvrđujemo da će se umjetna inteligencija nastaviti razvijati na načine koje trenutno ne možemo ni zamisliti ni razumjeti, što podrazumijeva da će umjetna inteligencija nadaleko nadmašiti mnoge ljudske sposobnosti. Jedino Bog ima moć stvoriti život, tako da nikakav budući napredak u razvoju umjetne inteligencije neće uzurpirati njega kao Stvoritelja života. Crkva ima jedinstvenu ulogu u navještaju ljudskoga dostojanstva svih ljudi i u pozivanju na humanu uporabu umjetne inteligencije u svim aspektima društva.

Niječemo da će nas umjetna inteligencija učiniti više ili manje ljudima ili da će ikada dosegnuti jednaku razinu vrijednosti ili dostojanstva koje uživaju nositelji božanske slike. Budući napredak u razvoju umjetne inteligencije neće ispuniti našu čežnju za savršenim svijetom. Premda nismo u mogućnosti razumjeti ili poznavati budućnost, ne bojimo se onoga što dolazi jer znamo da Bog sve zna i da ništa što stvorimo neće moći osujetiti njegov naum otkupljenja za tvorevinu ili nadomjestiti ljudska bića kao nositelje njegove slike.

Postanak 1; Izaija 42,8; Rimljanima 1,20-21; 5,2; Efežanima 1,4-6; 2 Timoteju 1,7-9; Otkrivenje 5,9-10

Neki od potpisnika izjave:

*Molimo vas, imajte na umu da se titula i institucija navedeni za svakog potpisnika koriste isključivo u svrhu identifikacije te da nužno ne podrazumijeva da navedena institucija službeno odobrava ovu izjavu.

Russel Moore

predsjednik

The Ethics and Religious Liberty Commission

Matthew Anderson

postdoktorski istraživač

Baylor Institute for Studies of Religion

Bruce Riley Ashford

predstojnik i profesor teologije i kulture

Southeastern Baptist Theological Seminary

Vincent Bacote

ravnatelj

Center for Applied Christian Ethics, Wheaton College

Hunter Baker, J.D.

dekan za umjetnosti i znanosti

Union University

Bart Barber

pastor

First Baptist Church Farmersville, TX

Phillip Bethancourt

izvršni potpredsjednik

The Ethics and Religious Liberty Commission

Darrell Bock

izvršni potpredsjednik za kulturološki angažman i stariji istraživački profesor Novoga zavjeta

Dallas Theological Seminary

Denny Burk

predsjednik

Council on Biblical Manhood and Womanhood

Matt Chandler

stariji pastor

The Village Church Flower Mound, TX

Hee Yeal Cho

član izvršnog osoblja

Grace Covenant Church

Mike Cosper

utemeljitelj

Harbor Media

Michael A. Covington

stariji istraživački znanstvenik emerit (umirovljen)

Institute for Artificial Intelligence

The University of Georgia

Daniel Darling

potpredsjednik za komunikacije

The Ethics & Religious Liberty Commission

Jim Daly

predsjednik

Focus on the Family

Dan DeWitt

izvanredni profesor apologetike

Cedarville University

David S. Dockery

predsjednik

Trinity International University & Trinity Evangelical Divinity School

Erick Erickson

urednik

The Resurgent

Jason G. Duesing

predstojnik i izvanredni profesor povijesne teologije

Midwestern Baptist Theological Seminary & Spurgeon College

John Dyer

dekan za studente i edukacijske tehnologije

Dallas Theological Seminary

Albert Erisman

predsjednik

Institute for Business, Technology, and Ethics

Nathan A. Finn

predstojnik i dekan Sveučilišnog vijeća

North Greenville University

Ronnie Floyd

predsjednik i izvršni ravnatelj

The Executive Committee of the Southern Baptist Convention

Micah Fries

stariji pastor

Brainerd Baptist Church

Mark J. Galli

glavni urednik

Christianity Today

J. D. Greear

pastor, The Summit Church

predsjednik, The Southern Baptist Convention

Wayne Grudem

istraživački profesor teologije i biblijskih studija

Phoenix Seminary

Daniel R. Heimbach

redoviti profesor kršćanske etike

Southeastern Baptist Theological Seminary

Casey B. Hough

stariji pastor

First Baptist Church of Camden

Michael Horton

profesor

Westminster Seminary California

Johnny Hunt

pastor, First Baptist Church Woodstock

potpredsjednik, North American Mission Board

Dean Inserra

stariji pastor

City Church Tallahassee, FL

Scott James, MD

starješina

The Church at Brook Hills

Richard Land

predsjednik

Southern Evangelical Seminary

Heath Lambert

stariji pastor

First Baptist Church Jacksonville

Mark Liederbach

dekan za studente i profesor teologije, etike i kulture

Southeastern Baptist Theological Seminary

Fred Luter

stariji pastor

Franklin Avenue Baptist Church

Ken Magnuson

profesor kršćanske etike

The Southern Baptist Theological Seminary

Katie McCoy

izvanredna profesorica teologije u ženskim studijima

Southwestern Baptist Theological Seminary

James Merritt

stariji pastor

Cross Pointe Church Duluth, GA

Paul Miller

istraživač

The Ethics & Religious Liberty Commission

Matthew C. Millsap

izvanredni profesor kršćanskih studija

Midwestern Baptist Theological Seminary

C. Ben Mitchell

Graves profesor moralne filozofije

Union University

Richard J. Mouw

profesor vjere i javnoga života

Fuller Theological Seminary

Philip Nation

ravnatelj napretka i globalnog utjecaja crkava

Baptist World Alliance

Trillia Newbell

ravnateljica dosezanja zajednice

The Ethics & Religious Liberty Commission

Samuel W. Oliver

predsjednik

Union University

Esther O’Reilly

spisateljica

Ray Ortlund

pastor

Immanuel Church

Tripp Parker

stariji menadžer, Technical Program Management

Amazon

Jackie Hill Perry

autorica i govornica

Matthew Pinson

predsjednik

Welch College

Vance Pitman

stariji pastor

Hope Church Las Vegas

Karen Swallow Prior

profesorica engleskog jezika

Liberty University

Rhyne Putman

izvanredni profesor teologije i kulture

New Orleans Baptist Theological Seminary

Tony Reinke

autor

Jim Richards

izvršni ravnatelj

Southern Baptists of Texas Convention

Jeffrey Riley

profesor etike i prodekan istraživanja za doktorske programe

New Orleans Baptist Theological Seminary

Rev. Gabriel Salguero

predsjednik

National Latino Evangelical Coalition

Jimmy Scroggins

pastor

Family Church, West Palm Beach, FL

Jacob Shatzer

izvanredni profesor teoloških studija

Union University

Colin J. Smothers

izvršni ravnatelj

Council on Biblical Manhood and Womanhood

John Stonestreet

predsjednik

Colson Center for Christian Worldview

Jason Thacker

izvanredni istraživač i projektni voditelj

The Ethics & Religious Liberty Commission

Mark Tooley

predsjednik

Institute on Religion and Democracy

A. B. Vines

prvi potpredsjednik

Southern Baptist Convention

Todd Wagner

stariji pastor

Watermark Community Church

Andrew T. Walker

redoviti profesor kršćanske etike

The Ethics & Religious Liberty Commission

Keith S. Whitfield

dekan za diplomske studije

Southeastern Baptist Theological Seminary

K. Marshal Williams, Sr.

stariji pastor, Nazarene Baptist Church

bivši predsjednik, National African American

Fellowship, SBC

Malcolm B. Yarnell, III

istraživački profesor

The Southwestern Baptist Theological Seminary

Hershael W. York

dekan the School of Theology

The Southern Baptist Theological Seminary

Christopher Yuan

govornik, autor, profesor Biblije

Bearer of Christ Ministries

References

 

Boden, Margaret A. 2018 Artificial Intelligence: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.;

 

Center for AI Safety. 2023 Statement of AI Risk. Center for AI Safety. svibnja).https://www.safe.ai/statement-on-ai-risk#open-letter

 

Thacker, Jason. 2018 What is Artificial Intelligence? The Ethics & Religious Liberty Commission of the Southern Baptist Convention. siječnja).https://erlc.com/resource-library/articles/what-is-artificial-intelligence/


This display is generated from NISO JATS XML with jats-html.xsl. The XSLT engine is libxslt.