Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.59549/n.164.3-4.6
Vrednovanje učinaka projektne nastave povijesti na interese, afinitete i znanje učenika osnovne škole
Duša Šarunić
; Osnovna škola Pušća, Donja Pušća
Marcel Burić
; Odsjek za arheologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Goran Milas
orcid.org/0000-0002-7202-3338
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
*
* Dopisni autor.
Prilozi: 06 Abstract sarunic.pdf
Sažetak
Projektna je nastava obećavajuća strategija poučavanja koja ima potencijal da
učenike osposobi znanjima i vještinama 21. stoljeća. Takav je oblik nastave
usmjeren prema kritičkom mišljenju i rješavanju problema, u većoj mjeri uključuje
učenike i rezultira kvalitetnijim znanjem. Vrednovanje projektne nastave
iz područja povijesti obavljeno je kombinacijom kvantitativne i kvalitativne
metodologije. Proveden je kvazi-eksperiment na 144 učenika petog i šestog
razreda osnovne škole u školskim godinama 2014./15. i 2015./16. na redovnoj
nastavi Povijesti i Likovne kulture. Eksperimentalna grupa sudjelovala je u
projektnoj nastavi koja je uključivala aktivne učeničke radionice i terensku nastavu,
dok je kontrolna grupa učila prema tradicionalnom nastavnom modelu
u kojem je poučavanje najvećim dijelom počivalo na učiteljevom verbalnom
prenošenju znanja. Po završetku programa grupa koja je pohađala projektnu
nastavu imala je snažnije interese i afinitete prema povijesti i arheološkoj baštini (tpeti razredi = 2,47; p < 0,05) (tšesti razredi = 2,15; p < 0,05).
Znanje eksperimentalne grupe bilo je značajno bolje nakon petog razreda (t
= 2,12; p < 0,05), dok je nakon šestog razreda razlika bila neznačajna (t =
1,63; p = 0,11). Kvalitativni dio istraživanja pokazao je da projektna nastava
u većoj mjeri pridonosi učeničkoj motivaciji i angažmanu.
Ključne riječi
arheologija; cjeloživotno učenje; povijest; projektna nastava; učenička motivacija; vrednovanje projektne nastave
Hrčak ID:
311309
URI
Datum izdavanja:
13.12.2023.
Posjeta: 976 *