Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MOTIVACIJA NASTAVNIKA – ZANEMARENA TEMA U EMPIRIJSKIM ISTRAŽIVANJIMA

Florian H. Müller ; University of Klagenfurt, Faculty of Interdisciplinary Studies, Austria
Irina Andreitz ; University of Klagenfurt, Faculty of Interdisciplinary Studies
Marko Palekčić ; University of Zagreb, Faculty of Philosophy, Croatia


Puni tekst: njemački pdf 152 Kb

str. 39-60

preuzimanja: 3.944

citiraj


Sažetak

Posljednjih desetljeća velika pozornost je poklanjana istraživanju uvjeta i utjecaja motiviranog učenja u školi. Izveden je veliki broj
studija o ovoj temi na temelju različitih teorijskih pristupa. Sukladno tome (radna) motivacija nastavnika i njen utjecaj na oblikovanje nastave i učenja učenika je zanemarena tema. Ovaj rad predstavlja prve empirijske nalaze projekta o motivaciji nastavnika, koji je realiziran na Sveučilištu Alpen-Adria u Klagenfurtu (Austrija). Istraživani su uvjeti i utjecaji motivacije nastavnika. Kao teorijski temelj studije poslužila je teorija samoodređenja autora Deci
i Ryan (2002), koja polazi od toga da motivacija samoodređenja ovisi o zadovoljavanju temeljnih psiholoških potreba za autonomijom, kompetencijom i socijalnom vezanošću. Rezultati ukazuju na izravnu i neizravnu povezanost između različitih institucionalnih okvirnih uvjeta u školi, samoodređujuće motivacije
nastavnika, motivacije za učenje učenika, kao i uvjeta u nastavi.

Ključne riječi

motivacija nastavnika; samoodređenje; motivacija za učenje; osnovne potrebe

Hrčak ID:

28676

URI

https://hrcak.srce.hr/28676

Datum izdavanja:

25.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 9.418 *