Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 1(15), 2008.
Izvorni znanstveni članak
MOTIVACIJA NASTAVNIKA – ZANEMARENA TEMA U EMPIRIJSKIM ISTRAŽIVANJIMA
Florian H. Müller
; University of Klagenfurt, Faculty of Interdisciplinary Studies, Austria
Irina Andreitz
; University of Klagenfurt, Faculty of Interdisciplinary Studies
Marko Palekčić
; University of Zagreb, Faculty of Philosophy, Croatia
Sažetak
Posljednjih desetljeća velika pozornost je poklanjana istraživanju uvjeta i utjecaja motiviranog učenja u školi. Izveden je veliki broj
studija o ovoj temi na temelju različitih teorijskih pristupa. Sukladno tome (radna) motivacija nastavnika i njen utjecaj na oblikovanje nastave i učenja učenika je zanemarena tema. Ovaj rad predstavlja prve empirijske nalaze projekta o motivaciji nastavnika, koji je realiziran na Sveučilištu Alpen-Adria u Klagenfurtu (Austrija). Istraživani su uvjeti i utjecaji motivacije nastavnika. Kao teorijski temelj studije poslužila je teorija samoodređenja autora Deci
i Ryan (2002), koja polazi od toga da motivacija samoodređenja ovisi o zadovoljavanju temeljnih psiholoških potreba za autonomijom, kompetencijom i socijalnom vezanošću. Rezultati ukazuju na izravnu i neizravnu povezanost između različitih institucionalnih okvirnih uvjeta u školi, samoodređujuće motivacije
nastavnika, motivacije za učenje učenika, kao i uvjeta u nastavi.
Ključne riječi
motivacija nastavnika; samoodređenje; motivacija za učenje; osnovne potrebe
Hrčak ID:
28676
URI
Datum izdavanja:
25.6.2008.
Posjeta: 10.345 *