Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.46672/aet.9.2.6

POZICIONIRANJE CIJENA, PERSONALIZACIJA I PRAVEDNOST U UPRAVLJANJU PRIHODOM U HOTELIJERSTVU

Sandra Brborović orcid id orcid.org/0000-0001-6533-3517 ; Aspira - Visoka škola za menadžment i dizajn


Puni tekst: hrvatski pdf 465 Kb

str. 285-302

preuzimanja: 87

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 465 Kb

str. 285-302

preuzimanja: 81

citiraj


Sažetak

Svrha: Cilj je ovog rada istražiti sve rašireniju praksu upravljanja prihodima u hotelskoj industriji, s fokusom na etička pitanja koja se odnose na personalizirani pristup i pravednost cijena. U radu se predlažu relevantne strategije koje hotelski stručnjaci trebaju uzeti u obzir u trenutnom turbulentnom okruženju, u svojim nastojanjima da dođu do pravih kupaca i maksimiziraju svoje prihode.
Metodologija: Pregled literature, koja se sastoji od relevantnih studija, novijih trendova u ugostiteljstvu i hotelskoj industriji, sažima mogućnosti pozicioniranja cijena te načela u praksi upravljanja hotelskim prihodom.
Rezultati: Praksa upravljanja prihodom postala je jedan od osnovnih alata osiguravanja prihoda u
ugostiteljstvu, a osobito je naglašena u trenutnim globalnim kriznim vremenima. Dinamično određivanje cijena, temeljeno na kriterijima cjenovne diskriminacije, poduprto algoritamskim sustavima, predstavlja vitalni hotelski alat za upravljanje prihodom koji evoluira u cijene krojene po mjerilu kupca ili personalizirane cijene. Kako bi uskladio svoje poslovne ciljeve s promjenjivom potražnjom, hotelski menadžment treba imati odgovorne strategije te implementirati vrijedne i pravedne standarde svojim klijentima. Ovaj pregledni rad predlaže sljedeće pouzdane strategije: pozicioniranje cijena u mikrosegmentu, pozicioniranje cijena s obzirom na segmentiranje gostiju, održivost u određivanju cijena, transparentnost cijena i komunikacije, utjecaj na sustave upravljanja
prihodom i ljudsko odlučivanje, nepovredivost internih podataka i obrazovanje dionika.
Vrijednost/zaključak: Ovo gledište pruža niz preporuka za okosnicu upravljanja hotelskim
prihodom, uzimajući u obzir trenutne ekonomske i društvene dileme, kombinirajući profitabilnost,
etiku i održivost.

Ključne riječi

upravljanje prihodom, hoteli, cijene, personalizacija, etika, pravednost

Hrčak ID:

311469

URI

https://hrcak.srce.hr/311469

Datum izdavanja:

15.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 332 *