Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 1(15), 2008.
Izvorni znanstveni članak
VODE LI EUROPSKI BA I MA STUDIJI VEĆOJ PROFESIONALNOJ MOBILNOSTI I PROFESIONALNOSTI UČITELJA?
Jörn Schützenmeister
; University of Münster, Institut of Educational Research, Germany
Sažetak
Uvođenje Bachelor i Master programa u obrazovanje učitelja
u Njemačkoj inicirano je uglavnom Bolonjskim procesom. Vrijednost nove konsekutivne, neintegrirane Bachelor-Master strukture u Njemačkoj je obrazložena političkim argumentom, da ova struktura pruža bolje uvjete za profesionalnu mobilnost od tradicionalnog modela njemačkog obrazovanja učitelja. U članku se ovaj argument razmatra sa znanstvenog stajališta i analizira u svijetlu studija o razvoju, profesionalnosti i polivalentnosti obrazovanja učitelja te o profesionalnoj mobilnosti učitelja. Rezultat ove diskusije je potvrđivanje teze da „nova“, konsekutivna struktura ne pridonosi značajno većoj profesionalnoj mobilnosti učitelja od tradicionalnog oblika obrazovanja učitelja. Realizacija konsekutivne, neintegrirane BA/MA strukture doprinosi smanjenju profesionalnosti učitelja. Na kraju se sugerira da integrirani oblik BA/MA studija nudi mogućnost povećanja profesionalne mobilnosti i profesionalnosti
učitelja.
Ključne riječi
europsko obrazovanje učitelja; Bachelor i Master studiji; profesionalna mobilnost učitelja; profesionalnost i polivalentnost obrazovanja učitelja
Hrčak ID:
28677
URI
Datum izdavanja:
25.6.2008.
Posjeta: 2.335 *