Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.36978/cte.7.2.7

Akcijsko istraživanje na primjeru nastave Tehničke kulture

Katarina Kedačić-Buzina ; O.Š. Marije Jurić Zagorke, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 864 Kb

str. 66-75

preuzimanja: 77

citiraj


Sažetak

Suvremeni način života i rada, globalizacija, informatizacija, konkurentnost te drugi razvojni trendovi zahtijevaju od učitelja prilagodbu novim uvjetima. Od učitelja se danas očekuje da budu nositelji promjena u vlastitom nastavnom okruženju. Jedan od mogućih pristupa uvođenja promjena u svom odgojno-obrazovnom djelovanju s ciljem unaprjeđenja nastave je sagledavanje i istraživanje vlastitog rada. U pedagoškoj praksi najprimjerenija vrsta istraživanja je akcijsko istraživanje. Akcijsko istraživanje može učitelju pomoći da ono što radi, radi bolje i kvalitetnije. U ovom radu prikazani su rezultati provedenog akcijskog istraživanja u Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke na primjeru nastave Tehničke kulture. U istraživanju je korišten anketni upitnik kojim su ispitani stavovi učenika sedmih razreda o predmetu Tehnička kultura, o važnosti tehničkog crtanja, navikama učenja te učiteljici Tehničke kulture. Cilj istraživanja bio je utvrditi razloge i čimbenike dobivanja nižih ocjena od očekivanih iz tehničkog crtanja kod učenika 7. razreda. Krajnji cilj istraživanja bio je unaprijediti i poboljšati kvalitetu vlastite nastavne prakse. Dobivene spoznaje mogle bi pridonijeti upoznavanju učitelja Tehničke kulture s akcijskim istraživanjem te ih ohrabriti za implementaciju takve vrste istraživanja u vlastitoj nastavnoj praksi.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; tehnička kultura; tehničko crtanje; spacijalna inteligencija

Hrčak ID:

311607

URI

https://hrcak.srce.hr/311607

Datum izdavanja:

18.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 165 *