Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32458/ei.28.1

Što publika osjeća? Izložbe kao pokretači empatije i otpornosti: stajalište temeljeno na kvalitativnoj evaluaciji

Tamara Nikolić Đerić ; Ugroženi identiteti – projekt sufinanciran sredstvima programa Kreativna Europa


Puni tekst: hrvatski pdf 125 Kb

str. 9-19

preuzimanja: 88

citiraj


Sažetak

Većina pretpostavki o motivaciji za posjet muzejima temelji se na ideji muzeja i/ili izložbi kao prostora za učenje. Evaluacija iskustava publike vezanih uz izložbu Ugroženi identiteti, koja se bavi sa sedam različitih migracijskih procesa koji su se odvijali u posljednjih stotinu godina u Europi, nadilazi učenje i kognitivne aspekte istraživanja publike i, u skladu sa zaokretom prema afektivnom u muzejima, bavi se osjećajima koje je izložba pobudila. Rezultati evaluacije pokazuju potencijal koji izložbe imaju kao pokretači empatije i otpornosti.
Kako bi prepoznala interpretativne strategije koje olakšavaju afektivno kustostvo, autorica primjenjuje teoriju izgradnje afektivne niše. Suprotno izgradnji kognitivne niše koja se sastoji u razvoju i korištenju okolišnim resursima za pomoć u pamćenju, rješavanju problema, rasuđivanju i drugim oblicima razmišljanja, izgradnja afektivne niše sastoji se u manipuliranju resursima kako bi se utjecalo na način na koji osjećamo pismo kustostva i predstavljanje osobnih narativa i artefakata povezanih s narativom.

Ključne riječi

afektivno kustostvo; teorija izgradnje afektivne niše; razvoj publike; migracija; muzejska izložba

Hrčak ID:

312123

URI

https://hrcak.srce.hr/312123

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Posjeta: 216 *