Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.38190/ope.13.1-2.10

Analiza zadovoljstva učenika Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar provođenjem Erasmus+ projekta

Gabriela Kralj Bartovčak orcid id orcid.org/0009-0000-5521-3474 ; Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar
Marija Dušek orcid id orcid.org/0009-0004-6537-5513 ; Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar


Puni tekst: hrvatski pdf 857 Kb

str. 136-146

preuzimanja: 206

citiraj


Sažetak

Ovim znanstvenim radom analizira se uspješnost provedene Erasmus+ mobilnosti „Svi za struku, struka za sve!“ Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar s ciljem mogućnosti identificiranja i uvođenja novih postupaka kojima se odgojno-obrazovne ustanove trebaju prilagoditi da bi učenicima omogućile kvalitetnije obrazovanje za poduzetništvo i veću konkurentnost na tržištu rada. Polazišna hipoteza bila je: “Da bi učenici stekli poduzetničke kompetencije kojima će uspješnije konkurirati na tržištu rada, poželjno je da odgojnoobrazovne ustanove omoguće učenicima međunarodno obavljanje stručne prakse“. S tim je ciljem prijavljen i realiziran Erasmus+ projekt „Svi za struku struka za sve!“ u kojem je sudjelovalo 26 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda, smjer ekonomist i upravni referent. Razvojem tehnologije mijenjaju se temelji za mnoga zanimanja kao i okružje za razvoj poduzetničkih vještina koje su potrebne učenicima kako bi bili što konkurentniji na tržištu rada. Primjer dobre prakse je Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar koja je uspješno implementirala Erasmus+ mobilnost u obrazovni proces i uspješno savladala izazove prve Erasmus+ mobilnosti. Nakon uspješno realizirane mobilnosti, provedena je anketa među učenicima koji su sudjelovali u projektu, a obuhvaćala je pitanja o njihovom stavu prema rezultatima realizirane aktivnosti. Pri obradi i prezentaciji podataka značajnih za temu znanstvenog rada korištene su različite metode znanstvenog istraživanja kao što su: metoda analize i sinteze, metoda komparacije, metoda klasifikacije, metoda indukcije i dedukcije, metoda deskripcije i metoda kompilacije. Prema empirijskom istraživanju većina ispitanika smatra kako je Erasmus+ mobilnost pridonijela povećanju njihovih poduzetničkih vještina, stručnih kompetencija, razvoju samopouzdanja te je utjecala na razvoj poduzetničkih ideja. Iz dobivenih rezultata možemo zaključiti da učenici smatraju kako je Erasmus+ mobilnost učenika iznimno korisna te bi mogla predstavljati važan element u obrazovanju za poduzetništvo. Istraživanjem je potvrđena radna hipoteza.

Ključne riječi

Erasmus+ mobilnost; obrazovanje za poduzetništvo; konkurentnost na tržištu rada

Hrčak ID:

312760

URI

https://hrcak.srce.hr/312760

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 897 *