Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Aktivno učenje i uloga nastavnika

Sanja Grakalić Plenković


Puni tekst: hrvatski pdf 185 Kb

str. 9-28

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

U radu se opisuju zahtjevi aktivnog učenja i aktivne nastave kojom, potičući razvoj kritičkoga mišljenja, nastavnici mogu učinkovito poučavati i motivirati učenike za učenje. Naglašava se važnost primjene aktivnog učenja u školovanju budućih učitelja, studenata nastavničkih smjerova. Oni će u radu s djecom i mladima ostvarivati modele poučavanja i učenja kojima su svjedočili ili u kojima su se i sami okušali, kako bi iskustvenim učenjem potaknuli ideje i stvaralaštvo svojih učenika u području hrvatskoga jezika i književnosti. Navodi se nekoliko primjera tehnika učenja, kao i prijedlozi kako njima poticati aktivno učenje. Ističe se važnost suradničkoga i vođenoga istraživačkog učenja, s osobitim naglaskom na informacijsku pismenost, jer aktivno učenje podrazumijeva visok stupanj samostalnosti učenika/studenata te poznavanje i primjenu postupaka i vještina koje se usredotočuju na uočavanje relevantnog i izdvajanje bitnog u pronalaženju, analizi i usporedbi podataka, činjenica i znanja. Navedeno je potkrijepljeno primjerima koji opisuju na koji način se studenti pripremaju za školsku praksu iz Hrvatskoga jezika i svoje prve nastavne sate, kao i što bilježe u samovrjednovanju, kako bi njihov rad kao budućih učitelja odnosno nastavnika postao pretpostavkom za učenje i razvijanje stvaralaštva učenika, a oni, u nastavi sutrašnjice, postali odgovor na zahtjeve suvremene škole.

Ključne riječi

aktivno učenje; iskustveno učenje; suradničko učenje; uloga učitelja i nastavnika; nastava Hrvatskoga jezik

Hrčak ID:

312776

URI

https://hrcak.srce.hr/312776

Datum izdavanja:

22.10.2023.

Posjeta: 1.009 *