Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21857/ypn4oc4w69

Europska dimenzija u obrazovanju: Izazovi i perspektive hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava

Vesna Bedeković ; Hrvatski sabor, Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 1-16

preuzimanja: 91

citiraj


Sažetak

Europska unija je prije svega zajednica vrijednosti u kojoj su se sve njezine punopravne članice obvezale da prihvaćaju najviše standarde u području temeljnih sloboda, ljudskih prava i demokracije. Proklamiranjem zajedničkih europskih vrijednosti kao najvažnijeg čimbenika suživota njenih građana postavljena je tema europske dimenzije obrazovanja u javni, znanstveni i stručni diskurs zemalja članica Europske unije. Koncept europske razine obrazovanja obuhvaća očuvanje nacionalnih interesa, integriteta i autonomije školskih sustava, ali i potragu za zajedničkim sadržajima i vrijednostima koje podupiru europsko zajedništvo i europski identitet u kontekstu zajedničke europske obrazovne politike. Od hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava u tom kontekstu očekuje se da osigura obrazovanje u kojemu će opći razvoj pojedinca, promatran iz europskog motrišta, biti usmjeren prema stjecanju znanja, vještina i stavova potrebnih za suočavanje s izazovima suživota u multikulturalnoj Europi te osposobljavanje mladih za očuvanje odrednica vlastitog identiteta i kulturnog nasljeđa, uz istovremeno prihvaćanje građanske odgovornosti za izgradnju europskoga demokratskog društva.

Ključne riječi

europska dimenzija obrazovanja; europske vrijednosti; hrvatski odgojno-obrazovni sustav; interkulturalni odgoj i obrazovanje; obrazovna politika

Hrčak ID:

313599

URI

https://hrcak.srce.hr/313599

Datum izdavanja:

22.1.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 187 *