Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/mjrl3uo4p9

Empirijsko istraživanje nastave: Primjer kvalitativnog istraživanja o modelima posredovanja religijskog znanja u vjeronauku

Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 282 Kb

str. 119-140

preuzimanja: 88

citiraj


Sažetak

Ovaj rad razumijeva se kao doprinos, u Hrvatskoj deficitarnom, empirijskom istraživanju nastave koje se uvodno objašnjava povijesno i tematski, a pritom je naglasak na nastavi vjeronauka. Vjeronauk posreduje religijska znanja potrebna za kompetentno ophođenje s religijskim pitanjima, vlastitu religijsku usmjerenost i suživot s onima koji drukčije vjeruju ili nemaju religijskih uvjerenja. U ovome članku istražuje se koji su modeli posredovanja religijskog znanja zastupljeni u nastavi katoličkog vjeronauka u hrvatskom uzorku. Podatci su dobiveni kvalitativnom metodologijom na temelju promatranja i analize nastave kojom se mogu dokučiti nakane nastavnika o religijskoj participaciji učenika i namjeravani učinci religijske socijalizacije. Interpretacijom podataka valorizira se značenje nastavne prakse za propitivanje i moguću reviziju teorijskih modela. Rezultati također pokazuju važnost i ulogu subjektivnih teorija nastavnika u posredovanju religijskog znanja koje se mogu razlikovati od aktualnih usmjerenja obrazovnih reformi, nastavnog kurikula i izobrazbe nastavnika.

Ključne riječi

katolički vjeronauk; istraživanje nastave; modeli posredovanja religijskog znanja; promatranje i analiza nastave; subjektivne teorije nastavnika

Hrčak ID:

313683

URI

https://hrcak.srce.hr/313683

Datum izdavanja:

22.1.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 201 *