Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/m3v76t1xjy

Kvalitativna analiza iskustava i prijedloga stručnog usavršavanja učitelja hrvatske nastave u inozemstvu

Renata Burai ; Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Rona Bušljeta Kardum ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ksenija Klasnić orcid id orcid.org/0000-0001-9362-6739 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 211-230

preuzimanja: 42

citiraj


Sažetak

Hrvatska nastava u inozemstvu poistovjećuje se s njegovanjem hrvatskoga jezika i kulturne baštine, ali i kao važna poveznica za djecu i mlade osobe hrvatskih iseljenika s domovinom. S obzirom na mnoge specifičnosti hrvatske nastave u inozemstvu, učiteljima se, nerijetko, događaju mnogi izazovi koji utječu na njezino uspješno osmišljavanje, organiziranje i provođenje. Stoga je cilj ovoga rada bio istražiti kojim bi sadržajima trebalo unaprijediti programe edukacije učitelja za rad u hrvatskoj nastavi u inozemstvu, odnosno koje kompetencije učitelji smatraju da bi još trebali steći kako bi bili pripremljeni za sve specifičnosti takvoga načina rada. Stavovi učitelja ispitani su metodom ankete posredstvom alata Google Forms. Anketu je ispunio 61 učitelj, što je 63 % od ukupnog broja učitelja koji izvode hrvatsku nastavu u inozemstvu u 17 država svijeta. Rezultati dobiveni kvalitativnom analizom upućuju da se učitelji hrvatske nastave u inozemstvu susreću s administrativnima, komunikacijskima, organizacijskima i stručno-pedagoškim problemima te s problemima u poznavanju jezika i obrazovnog sustava zemalja primateljica. Pored toga rezultati istraživanja upućuju na potrebu dodatnog usavršavanja učitelja hrvatske nastave u inozemstvu te dodatne smjernice za unaprjeđenje hrvatske nastave u inozemstvu.

Ključne riječi

hrvatska nastava u inozemstvu; stručno-pedagoške i transverzalne kompetencije; stručno usavršavanje; učitelji hrvatske nastave u inozemstvu

Hrčak ID:

313736

URI

https://hrcak.srce.hr/313736

Datum izdavanja:

22.1.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 124 *