Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/mzvkpto5k9

Vršnjačka edukacija učenika srednjih škola o zdravoj prehrani od djetetova rođenja

Marija Čatipović ; Specijalistička pedijatrijska ordinacija mr. sc. Marija Čatipović, dr. med., spec. pedijatar; Bjelovar, Hrvatska; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Zrinka Puharić ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska; Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera Osijek, Osijek, Hrvatska
Ksenija Eljuga ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Goranka Rafaj orcid id orcid.org/0000-0001-9878-3901 ; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Paula Čatipović ; Specijalistička pedijatrijska ordinacija mr. sc. Marija Čatipović, dr. med., spec. pedijatar; Bjelovar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 389 Kb

str. 247-276

preuzimanja: 44

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada potvrditi učinkovitost programa edukacije učenika srednjih škola o zdravoj prehrani novorođenčadi i dojenčadi te male djece. Izrađen je strukturirani program edukacije od četiri nastavna sata o ranoj prehrani djeteta za učenike srednjih škola. Program edukacije predstavljen je Povjerenstvu za zaštitu i promicanje dojenja Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske te je korigiran prema uputama Povjerenstva. U skladu s odobrenjem Ministarstva znanosti i obrazovanja probno je provedena izvaninstitucionalna nastava prema navedenom programu u završnim razredima u tri srednje škole Bjelovarsko-bilogorske županije: Srednja škola Čazma, Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje i Srednja škola August Šenoa Garešnica. Punoljetni učenici osobno su dali informirani pristanak za sudjelovanje u istraživanju, a roditelji za maloljetne učenike. Provoditelji supervizirane vršnjačke edukacije bili su studenti prve i druge godine Stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru. Oni su za takvu aktivnost pripremljeni s pomoću programa edukacije organiziranog na Veleučilištu. Nastava se održavala pod nadzorom supervizora koji su pratili rad studenata edukatora. Učinci edukacije mjereni su validiranim Upitnikom namjera, stavova i znanja učenika i studenata o dojenju (BIAKQ upitnik). Namjere, stavovi i znanje učenika srednjih škola o prirodnoj prehrani novorođenčadi i male djece mjereni su neposredno prije i poslije završetka edukacije, a razlika u rezultatima potvrdila je učinkovitost provedene edukacije.

Ključne riječi

dojenje; edukacija; izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje; učenici srednjih škola

Hrčak ID:

313738

URI

https://hrcak.srce.hr/313738

Datum izdavanja:

22.1.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 118 *