Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v25i4.5308
Quo Vadis, Homo Digitalis? Razmišljanje o dobrobitima u obrazovanju i pandemiji bolesti COVID-19 u Belgiji, Hrvatskoj, Poljskoj i Rumunjskoj
Sander Van Thomme
orcid.org/0000-0002-2534-9781
; Ghent University, Faculty of Psychology and Educational Sciences,Department of Social Work and Social Pedagogy
Cecilia Maria Zsogon
; The Maria Grzegorzewska University, Institute of Education, UNESCO Janusz Korczak Chair in Social Pedagogy
Adrijana Visnjic Jevtic
orcid.org/0000-0003-3812-7472
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Ciprian Simut
; University of Oradea, Teacher Training Department
Lieve Bradt
; Ghent University, Faculty of Psychology and Educational Sciences,Department of Social Work and Social Pedagogy
Julien Kiss
; University of Oradea, Teacher Training Department
Anna Odrowaz-Coates
orcid.org/0000-0002-2112-8711
; The Maria Grzegorzewska University, Institute of Education, UNESCO Janusz Korczak Chair in Social Pedagogy
Rudi Roose
; Ghent University, Faculty of Psychology and Educational Sciences,Department of Social Work and Social Pedagogy
Visnja Rajic
orcid.org/0000-0002-5331-835X
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Saan Van Elsen
; Ghent University, Faculty of Psychology and Educational Sciences,Department of Social Work and Social Pedagogy
Florica Ortan
; University of Oradea, Teacher Training Department
Monika Czyzewska
orcid.org/0000-0003-4921-730X
; The Maria Grzegorzewska University, The Institute of Education
Magda Lejzerowicz
orcid.org/0000-0001-7225-2387
; The Maria Grzegorzewska University, Institute of Special Education, Disability Studies Department
Sažetak
Posljednjih nekoliko desetljeća došlo je do neviđeno brzih tehnoloških promjena. Pandemija bolesti COVID-19 ubrzala ih je te prisilno digitalizirala građane, digitalizirala poučavanje i učenje te nametnula stalni angažman putem virtualne veze. Mnogi su procesi premješteni u virtualni svijet, a oni nepismeni u digitalnim alatima osjećali su se isključenima ili zapostavljenima. Tehnološki napredak otkrio je mnoge prednosti, ali je također imao i višestruko negativne učinke na obrazovni proces i dobrobit njegovih sudionika. Kao što pokazuje naša studija, ljudskadruštvena priroda protivi se korištenju interneta kao glavnoga ili jedinoga medija ljudske interakcije. Naša studija pokazuje da isključivo internetsko obrazovanje nije poželjno i nije dobro za našu dobrobit. U ovom članku predstavljamo rezultate empirijskih istraživanja iz 4 zemlje članice EU koje predstavljaju različite dijelove Europe. Skupina istraživača s 4 sveučilišta udružila je snage kako bi prikazala potrebe nastavnika i učenika te identificirala ključne čimbenike za dobrobit u obrazovanju u poslijepandemijskom obrazovnom okružju. Kvalitativni podatci prikupljeni su od više od 2000 sudionika (nastavnika i učenika) i dio su veće analize slučaja. U ovom se članku prvenstveno usredotočujemo na podatke iz internetske ankete iz 2022. godine, dopunjene prethodnom pokusnom studijom iz 2021. godine.
Ključne riječi
COVID-19; dobrobit; nastavnik; obrazovni sustav; projekt EDUCATORE; učenik
Hrčak ID:
313650
URI
Datum izdavanja:
27.12.2023.
Posjeta: 871 *