Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Djetetov govorno-jezični razvoj u kontekstu Meontessori pedagogije

Marija Baričević ; Dječji vrtić „Seka i braco“, Slavonski Brod
Jasna Šego ; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Odjel društveno-humanističkih znanosti *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 157 Kb

str. 85-96

preuzimanja: 389

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada prikazati osnovne elemente i specifi čnosti Montessori pedagogije i istražiti u
stručnoj literaturi doprinos Montessori pedagogije jezičnom razvoju djeteta predškolske dobi. U
Montessori pedagogiji istaknuta je važnost primjerenih poticaja u skladu s razdobljima djetetove
osjetljivosti u okolini koja potiče jezični razvoj. Montessori pedagogija oblikuje ozračje koje podržava
prirodni proces učenja jezika komunikacijom, igrom i aktivnim sudjelovanjem u procesu učenja.
Montessori pedagogija uz pomoć Montessori pribora i aktivnosti potiče djetetov jezični razvoj,
razumijevanja govora, vještinu pisanja i čitanja, djetetovu samostalnost u učenju jezika, pružajući
mu priliku za samostalno istraživanje jezika i komuniciranje s drugim osobama. Tako dijete otkriva
svoje individualne interese i sposobnosti u učenju jezika i izgrađuje svoja znanja i vještine.

Ključne riječi

Montessori pedagogija; Montessori pribor; Montessori okolina; razdoblja posebne osjetljivosti; jezično-govorni razvoj

Hrčak ID:

313973

URI

https://hrcak.srce.hr/313973

Datum izdavanja:

31.1.2024.

Posjeta: 857 *