Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/ai.4386

Područna osnovna škola i kombinirani razredni odjel: studija slučaja. Reinkarnacija didaktičkih ideja John Deweya, Peter Petersena i Célestin Freineta u Hrvatskoj

Lucija MARTINKO orcid id orcid.org/0009-0009-5202-1421 ; Dječji vrtić Balončica, Hum na Sutli, Hrvatksa
Tomislav TOPOLOVČAN orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 220 Kb

str. 159-183

preuzimanja: 214

citiraj


Sažetak

Područne osnovne škole i nastava u kombiniranim razrednim odjelima
specifični su po mnogim školskim i didaktičko-metodičkim obilježjima.
Stoga je cilj1 ove etnografske, naturalističke i fenomenološke
studije slučaja triangulacijom kvalitativnih metoda ispitati karakteristike
nastave u kombiniranim razrednim odjelima u jednoj područnoj
školi te istražiti ima li sličnosti s didaktičko-metodičkim i obrazovnim
idejama Deweyeve, Freinetove i Petersenove teorije nastave i škole.
Pokazalo se kako se u konkretnom kombiniranom razrednom odjelu
područne škole nerijetko organizira nastava usmjerena na učenika,
izvanučioničke aktivnosti učenja, individualizirani rad, suživot učenika
u školi, suradničko učenje, suradnja škole s roditeljima i lokalnom
zajednicom, kombiniraju se i izmjenjuju različite nastavne aktivnosti
te je optimalno opremljena okolina učenja. Upravo su to neki od elemenata
Freinetovih i Jena plan škola te Deweyevih pedagoških ideja.
Stoga je, uspoređujući rezultate konkretne studije slučaja s rezultatima
prijašnjih studija ove problematike, opravdano rekapitulirati kako područne
škole s nastavom u kombiniranim razrednim odjelima nude
mogućnosti organiziranja nastave prema ovim koncepcijama nastave
i obrazovanja. Iako nije nužno da područne škole i kombinirani razredni
odjeli slijede ijednu od ovih didaktičkih i pedagoških koncepcija. Odnosno, moguće je kazati kako to nije pravilo, ali nije ni iznimka.
Rezultati istraživanja su elaborirani, objašnjeni, komparirani i interpretirani
u radu.

Ključne riječi

kombinirani razredni odjeli; kvalitativna metodologija; nastava; osnovna područna škola; reformna pedagogija

Hrčak ID:

313991

URI

https://hrcak.srce.hr/313991

Datum izdavanja:

7.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 636 *