Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15255/KUI.2023.049

Društveno-korisno učenje kao inovativan alat u poučavanju rješavanja okolišnih problema – što smo naučili u 10 godina?

Ivana Carev ; Mediteranski institut za istraživanje života, Meštrovićevo šetalište 45, 21 000 Split *
Nediljka Vukojević Medvidović orcid id orcid.org/0000-0002-8646-4249 ; Sveučilište u Splitu, Kemijsko-tehnološki fakultet, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split
Maša Buljac orcid id orcid.org/0000-0002-7518-8904 ; Sveučilište u Splitu, Kemijsko-tehnološki fakultet, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split
Ladislav Vrsalović orcid id orcid.org/0000-0001-6111-5475 ; Sveučilište u Splitu, Kemijsko-tehnološki fakultet, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split
Ivana Smoljko orcid id orcid.org/0000-0003-3951-5784 ; Sveučilište u Splitu, Kemijsko-tehnološki fakultet, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split
Mirko Marušić orcid id orcid.org/0000-0002-1461-4228 ; Sveučilište u Splitu, Kemijsko-tehnološki fakultet, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split
Lina Vuletić ; Sunce – Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split
Tea Kuzmičić Rosandić ; Sunce – Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split
Marija Nazlić ; Sveučilište u Splitu, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, Ruđera Boškovića 33, 21 000 Split
Margita Radman ; Sunce – Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split
Gabrijela Medunić Orlić ; Sunce – Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 275 Kb

str. 153-165

preuzimanja: 220

citiraj


Sažetak

Društveno-korisno učenje (DKU) je obrazovni pristup koji spaja akademsko učenje s korisnim radom u zajednici da bi se riješili problemi okoliša utemeljeni na principima iskustvenog učenja. Taj inovativni pristup poboljšava ishode učenja u visokom obrazovanju nudeći studentima aktivan angažman, kontekst stvarnog svijeta, interdisciplinarne uvide, razvoj vještina i uključenost građana. Uključivanje DKU-a potiče dublje razumijevanje materijala kolegija, njegove praktične primjene te osobni i profesionalni rast. Ovaj rad daje pregled implementacije DKU učenja u STEM području, uglavnom se fokusirajući na desetljetnu uključenost Kemijsko-tehnološkog fakulteta u projekte zaštite okoliša. Suradnjom Udruge za zaštitu prirode i okoliša Sunce s partnerima sa Sveučilišta u Splitu, ova inicijativa, koju vode stručnjaci za okoliš, uvela je nov pristup visokom obrazovanju. Omogućila je studentima, nastavnicima i suradnicima da prošire svoja znanja, unaprijede svoje vještine i razviju stručnost. Utjecaj je bio znatan, a Sveučilište u Splitu zauzelo je 21. mjesto u svijetu na popisu “Svjetska sveučilišta sa stvarnim utjecajem” u kategoriji etike u 2021., uglavnom zahvaljujući DKU projektima. DKU je integriran u inicijativu SEA-EU i nastavlja se razvijati na Sveučilištu u Splitu, postavši predvodnik u tom području. Institucionalizacija DKU-a unutar visokog obrazovanja zahtijeva razvijanje DKU kolegija, integraciju DKU-a u postojeće programe i osiguravanje resursa za nastavno osoblje, partnere u zajednici i studente. Uspješna implementacija zahtijeva kolaborativni, iterativni proces koji uključuje pažljivo planiranje, pripremu i evaluaciju. Taj pristup osigurava studentima smislene prilike za primjenu sadržaja kolegija na izazove iz stvarnog svijeta, a istodobno pozitivno utječu na zajednicu.

Ključne riječi

društveno-korisno učenje; kurikulum; ishodi učenja; Kemijsko-tehnološki fakultet; Sveučilište u Splitu

Hrčak ID:

315020

URI

https://hrcak.srce.hr/315020

Datum izdavanja:

11.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 719 *