Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.33.1.04

Akulturacijska očekivanja hrvatskih učitelja od učenika izbjeglica: uloga etničkog identiteta, empatije, međugrupnoga kontakta i školske klime

Filip Gospodnetić ; Datafit, obrt za računalne i poslovne usluge, Zagreb, Hrvatska *
Dinka Čorkalo Biruški ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 79-100

preuzimanja: 265

citiraj


Sažetak

U istraživanju povedenome na uzorku od 163 učiteljice i učitelja
iz zagrebačkih osnovnih škola koje pohađaju učenici izbjeglice
cilj je bio utvrditi doprinose etničkog identiteta, opće i etnokulturne
empatije, iskustva kontakta te školske klime na učiteljska
akulturacijska očekivanja integracije i asimilacije od učenika
izbjeglica. Pretpostavljeno je da će etnički identitet biti negativan,
a opća i etnokulturna empatija, iskustvo kontakta te školska klima
pozitivni prediktori akulturacijskog očekivanja integracije.
Očekivano je i da će etnički identitet, opća empatija, etnokulturna
empatija, iskustvo kontakta i školska klima biti negativni prediktori
akulturacijskog očekivanja asimilacije. Rezultati pokazuju
da su veća etnokulturna empatija i povoljnija školska klima prediktori
očekivanja integracije, dok je povoljnija školska klima
prediktor akulturacijskog očekivanja asimilacije. Etnokulturna
empatija i, posebice, školska klima korisni su u objašnjavanju
učiteljskih očekivanja integracije i asimilacije od učenika
izbjeglica, pa tako mogu biti smjernice za poboljšanje odnosa
domicilnoga stanovništva i izbjeglica u školskom kontekstu.

Ključne riječi

akulturacija; akulturacijska očekivanja; učenici izbjeglice; empatija

Hrčak ID:

316477

URI

https://hrcak.srce.hr/316477

Datum izdavanja:

26.4.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 703 *