Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.4965

Samoprocjena kompetentnosti učitelja za inkluzivno poučavanje u uvjetima predpandemijskoga obrazovanja

Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Rea Fulgosi Masnjak ; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences
Siniša Opić ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 97-123

preuzimanja: 10

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 257 Kb

str. 97-123

preuzimanja: 17

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja utvrditi kako učitelji procjenjuju vlastitu kompetentnost za inkluzivno poučavanje te stupanj pružanja podrške u učenju učenicima s teškoćama. Na uzorku od 263 učitelja iz redovitih osnovnoškolskih ustanova iz središnje Hrvatske primijenjen je upitnik o samoprocjeni kompetentnosti učitelja za inkluzivno poučavanje i pružanje podrške učenicima s teškoćama, koji je konstruiran za potrebe ovoga istraživanja. Rezultati pokazuju da se učitelji ne smatraju kompetentnima za inkluzivno poučavanje, no pružaju podršku u učenju učenicima s teškoćama. Pri tome duljina radnoga staža utječe na samoprocjenu kompetencija za inkluziju. U inferencijalnoj statistici korišten je polistohastički model zaključivanja. Ovakvi nalazi, između ostaloga, ukazuju na potrebu kontinuirane edukacije učitelja za inkluzivno poučavanje, posebice njihovo osnaživanje u izvanrednim životnim okolnostima poput pandemije, kao i na poticanje profesionalnoga razvoja te stjecanje novih kompetencija za inkluzivno poučavanje njih kao neposrednih nositelja odgojno-obrazovnoga rada. U tom smislu, a s ciljem ostvarivanja obrazovanja koje aktivno potiče cjelovit razvoj svakoga učenika, kako je predviđeno u Nacionalnoj strategiji razvoja do 2030. godine, potrebno je provesti reformske procese u sustavu odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

inkluzivno obrazovanje; odgojno-obrazovni djelatnici; samoprocjenjena kompetentnost

Hrčak ID:

316791

URI

https://hrcak.srce.hr/316791

Datum izdavanja:

28.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 53 *