Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.4975

Istraživanje nastave Solfeggia, Harmonije i Kontrapunkta u hrvatskim glazbenim školama

Zrinka Barić orcid id orcid.org/0009-0005-9162-0540 ; Art School Beli Manastir


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 233-280

preuzimanja: 5

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 450 Kb

str. 233-280

preuzimanja: 12

citiraj


Sažetak

Teorijski glazbeni predmeti, uz učenje sviranja instrumenta i pjevanja po notnome tekstu, sastavni su dio formalnoga glazbenog obrazovanja na svim razinama. Njihov cilj je svladavanje glazbenoga jezika i elemenata potrebnih za razumijevanje glazbe, kao što su harmonija, melodija i ritam. Nastava im je izrazito specifična s obzirom na to da je za ovladavanje glazbenim fenomenima potreban sustavni rad na stjecanju vještina i znanja. S ciljem pomnijega uvida u izvođenje nastave, u radu su se istražile metode i načini organiziranja nastave ključnih teorijskih disciplina: solfeggia, harmonije i kontrapunkta. Istraživanje se odvijalo tijekom drugoga polugodišta 2018./2019. školske godine te je obuhvatilo 101 nastavnika iz 24 osnovne i srednje glazbene škole iz 17 hrvatskih županija. Rezultati ukazuju na to da se na Solfeggiu jednako posvećuje pozornost glazbenom diktatu i pjevanju primjera pri vježbanju intonacije; na Harmoniji se najviše provodi generalbas, no sljedeća najistaknutija metoda jest analiziranje primjera iz literature te da na Kontrapunktu dominiraju kontrapunktske vrste, ali se analiziranje primjera izdvaja kao poželjna metoda. Nezadovoljstvo nastavnika zastarjelim konceptima učenja pokazatelj je potrebe za osuvremenjivanjem teorijskih disciplina putem sadržaja koji će se transferirati na glazbene aktivnosti i omogućiti stjecanje vještina u svrhu učenja glazbe.

Ključne riječi

glazbene škole; metode; stjecanje vještina i glazbenoga znanja; teorijski glazbeni predmeti

Hrčak ID:

316795

URI

https://hrcak.srce.hr/316795

Datum izdavanja:

14.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 46 *