Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.4969

Povezanost kvalitete glazbenoga obrazovanja i spremnosti studenata odgojiteljskoga studija za provođenje glazbenih aktivnosti u vrtiću

Tomislav Cvrtila ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

verzije

str. 281-305

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb

verzije

str. 281-305

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Koliko će odgojitelj biti spreman za provođenje glazbenih aktivnosti u vrtiću, uvelike ovisi o njegovu prethodnu glazbenom obrazovanju (formalnom i neformalnom), osobnim afinitetima, stavovima o glazbi te količini i kvaliteti glazbenoga obrazovanja koje student ima na obrazovnom fakultetu. Većina studenata koja polaze obrazovne fakultete, imaju vrlo mala ili nikakva glazbena iskustva prije studija pa će upravo kvaliteta glazbenoga obrazovanja odigrati ključnu ulogu u formiranju glazbeno kompetentnoga odgojitelja. U tom smislu, ovim istraživanjem željelo se utvrditi kako studenti ranoga i predškolskog odgoja, jednoga lokacijskog odsjeka Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, procjenjuju kvalitetu nastave glazbe i vlastitu spremnost za provođenje glazbenih aktivnosti u vrtiću. Također, željelo se otkriti postoji li povezanost između ovih dviju kategorija kao i razlike unutar istih s obzirom na demografska obilježja. Za potrebe ovoga istraživanja konstruirana su dva instrument: Skala kvalitete glazbenoga obrazovanja i Skala mišljenja o spremnosti provođenja glazbenih aktivnosti u vrtiću. Deskriptivna analiza pokazala je da studenti ranoga i predškolskoga studija vrlo visokom procjenjuju kvalitetu nastave glazbe i vlastitu spremnost za provođenje glazbenih aktivnosti u vrtiću. Studenti s prethodnim glazbenim obrazovanjem pozitivnije procjenjuju spremnost za provođenje glazbenih aktivnosti u vrtiću od studenata koji takvo obrazovanje nemaju, a veću spremnost procjenjuju i studenti izvanrednoga studija u odnosu na one koji polaze redovni studij. Značajna razlika otkrivena je i u procjeni kvalitete glazbenoga obrazovanja na studiju koju su najpozitivnije procijenili studenti završnih godina (3. godina) dok između studenata redovnoga i izvanrednoga studija nema takve razlike.

Ključne riječi

glazbene aktivnosti; kvaliteta nastave; odgojitelji; rani i predškolski odgoj i obrazovanje; spremnost.

Hrčak ID:

316794

URI

https://hrcak.srce.hr/316794

Datum izdavanja:

14.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *