Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.2.7

Životni ciljevi i izgaranje kod hrvatskih osnovnoškolskih učitelja: Posrednička uloga osnovnih psiholoških potreba i zanesenosti na poslu

Diana Olčar orcid id orcid.org/0000-0003-4690-7137 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvatska
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvatska
Silvija Rogošić orcid id orcid.org/0009-0003-6359-9372 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 450 Kb

str. 91-111

preuzimanja: 155

citiraj


Sažetak

Dobro je poznato da je učiteljska profesija jedna od najstresnijih. U ovom istraživanju smo, unutar Teorije samoodređenja, ispitivali odnos između životnih ciljeva i izgaranja. Također, se ispitivalo služe li temeljne psihološke potrebe povezane s poslom i zanesenost kao medijatori između životnih ciljeva i izgaranja. U istraživanju je sudjelovalo 480 učiteljica osnovnih škola iz različitih dijelova Hrvatske. Sudionice su imale prosječno 17 godina radnog iskustva. Rezultati istraživanja su pokazali da su ekstrinzični životni ciljevi izravno doveli do većeg izgaranja. Intrinzični životni ciljevi dovode do višeg zadovoljenja temeljnih psiholoških potreba i češćih iskustava zanesenosti te tim putem neizravno smanjuju izgaranje na poslu. Doprinos ovog rada leži u objašnjavanju veze između varijabli iz Teorije samoodređenja i koncepta zanesenosti. Također, rezultati se mogu koristiti u poboljšanju uvjeta na poslu tako da potiču dobrobit nastavnika.

Ključne riječi

dobrobit; Teorija samoodređenja; učitelji razredne nastave; temeljne psihološke potrebe; zanesenost

Hrčak ID:

317462

URI

https://hrcak.srce.hr/317462

Datum izdavanja:

5.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 621 *