Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.7
Životni ciljevi i izgaranje kod hrvatskih osnovnoškolskih učitelja: Posrednička uloga osnovnih psiholoških potreba i zanesenosti na poslu
Diana Olčar
orcid.org/0000-0003-4690-7137
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvatska
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvatska
Silvija Rogošić
orcid.org/0009-0003-6359-9372
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Hrvatska
Sažetak
Dobro je poznato da je učiteljska profesija jedna od najstresnijih. U ovom istraživanju smo, unutar Teorije samoodređenja, ispitivali odnos između životnih ciljeva i izgaranja. Također, se ispitivalo služe li temeljne psihološke potrebe povezane s poslom i zanesenost kao medijatori između životnih ciljeva i izgaranja. U istraživanju je sudjelovalo 480 učiteljica osnovnih škola iz različitih dijelova Hrvatske. Sudionice su imale prosječno 17 godina radnog iskustva. Rezultati istraživanja su pokazali da su ekstrinzični životni ciljevi izravno doveli do većeg izgaranja. Intrinzični životni ciljevi dovode do višeg zadovoljenja temeljnih psiholoških potreba i češćih iskustava zanesenosti te tim putem neizravno smanjuju izgaranje na poslu. Doprinos ovog rada leži u objašnjavanju veze između varijabli iz Teorije samoodređenja i koncepta zanesenosti. Također, rezultati se mogu koristiti u poboljšanju uvjeta na poslu tako da potiču dobrobit nastavnika.
Ključne riječi
dobrobit; Teorija samoodređenja; učitelji razredne nastave; temeljne psihološke potrebe; zanesenost
Hrčak ID:
317462
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 621 *