Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/mo.30.2.6

Profesionalno izgaranje stručnih suradnika u školi

Tatjana Mihajlović orcid id orcid.org/0009-0002-6554-6824 ; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Margareta Skopljak orcid id orcid.org/0009-0000-1071-8452 ; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Nada Vaselić orcid id orcid.org/0009-0008-8845-7027 ; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Dragan Partalo orcid id orcid.org/0000-0003-4680-1308 ; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 366 Kb

str. 113-134

preuzimanja: 206

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati profesionalno izgaranje stručnih suradnika (51 psiholog i 70 pedagoga) u osnovnim i srednjim školama u odnosu na sociodemografske odrednice. Primijenjen je MBI -Upitnik za stručnjake pomagačkih zanimanja. Najprisutniji simptomi profesionalnog izgaranja su u domeni osobnog postignuća (76 %), zatim slijede emocionalna iscrpljenost (63,6 %) i depersonalizacija (62 %). Rezultati ukazuju na to da razlika postoji između školskih pedagoga i psihologa u pogledu depersonalizacije i osobnog postignuća. Kada je riječ o razini škole u kojoj rade stručni suradnici, razlika je utvrđena na ljestvici depersonalizacije. S obzirom na lokaciju škole, razlike su prisutne u odnosu na emocionalnu iscrpljenost i depersonalizaciju, pri čemu je profesionalno izgaranje veće u prigradskim školama. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu psihološko‑pedagoškog preventivnog rada, poticanje socijalne podrške i timskog rada. U narednim istraživanjima potrebno je uključiti stručne suradnike drugih ustanova te pri‑ mijeniti i ostale instrumente koji se odnose na profesionalno izgaranje.

Ključne riječi

profesionalno izgaranje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobna postignuća; stručni suradnici

Hrčak ID:

317463

URI

https://hrcak.srce.hr/317463

Datum izdavanja:

5.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 730 *