Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.2
Esej iz matematike kao metoda vrednovanja matematičke komunikacije
Azra Staščik
; Elementary School of Dobriša Cesarić, Osijek, Croatia
Amanda Glavaš
orcid.org/0000-0003-3239-7949
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Humani- ties and Social Sciences, Osijek, Croatia
Sažetak
Za razumijevanje i učenje matematike vrlo je važna razvijenost vještine matematičke komunikacije. Cilj vrednovanja matematičke komunikacije je procjena načina korištenja matematičkog jezika, sposobnosti postavljanja pitanja, elaboriranja i argumentiranja vlastitih odgovora, upotrebljavanja i tumačenja matematičkih simbola i čitanja algoritama, sposobnost prelaska iz jednog zapisa (prikaza podataka) u drugi te sposobnost primjene tehnologije. Jedno od pitanja koje se samo nameće je: koje su metode i načini vrednovanja najprimjereniji za procjenu vještina matematičke komunikacije? Cilj ovoga rada je istražiti je li interpretativni (matematički) esej prikladna metoda za vrednovanje vještine matematičke komunikacije. Analiza je pokazala da je esejom moguće ispitati gotovo svaku sastavnicu vještine matematičke komunikacije zbog čega autori navode da je matematički esej prikladna metoda vrednovanja matematičke komunikacije. Dodatno, autori su razvili okvir za vrednovanje matematičkog eseja na pet razina uspješnosti, a pri čemu je poseban naglasak stavljen na aspekt vrednovanja matematičke komunikacije, uzimajući u obzir strukturu i sadržaj samog eseja.
Ključne riječi
matematički esej; matematička komunikacija; matematički jezik; vrednovanje
Hrčak ID:
317467
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 515 *