Stručni rad
https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.08
OKOMITA DVOJEZIČNOST UČENIKA U MEĐIMURSKOM DIJALEKTU
Helena Pavletić
orcid.org/0000-0001-8162-2781
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Ramona Švenda
; Osnovna škola Prelog
Sažetak
U radu se proučava utjecaj zavičajnoga (materinskoga) idioma na razvoj
jezičnih djelatnosti kod učenika mlađe školske dobi u Međimurju. S obzirom na
utvrđenu dominaciju standardnoga jezika u nastavi kod učenika četvrtih razreda
osnovnih škola (Turza-Bogdan, 2016) cilj je bio usporediti upotrebu zavičajnoga
idioma u školskoj i izvanškolskoj komunikaciji te utvrditi postoje li veća odstupanja
u dobivenim rezultatima za učenike drugih i četvrtih razreda osnovnih škola.
Rezultatima istraživanja potvrđena je činjenica o pretežnoj upotrebi standardnoga
idioma kod ispitanih učenika u nastavnoj komunikaciji, dok se komunikacija na
zavičajnome idiomu kod pojedinih učenika najčešće ostvaruje u govoru i izraženija
je u seoskim sredinama. Također, potvrđeno je da učenici četvrtih razreda pokazuju
bolje poznavanje i upotrebu zavičajnoga idioma, a češće se i njime koriste u nastavnoj
komunikaciji od učenika drugih razreda.
Ključne riječi
funkcionalna komunikacija; jezične djelatnosti; standardni jezik; zavičajni idiom
Hrčak ID:
318382
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 483 *