Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5158

Stavovi učiteljica i učitelja informatike o kurikulima predmeta Informatika u osnovnom obrazovanju Republike Hrvatske i Češke Republike

Jana Sedlaček orcid id orcid.org/0009-0008-4078-562X ; Center Rudolf Steiner Daruvar
Predrag Oreški orcid id orcid.org/0000-0002-5221-9990 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 445-484

preuzimanja: 58

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 445-484

preuzimanja: 86

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja prikazanoga u ovom radu analizirati stavove učiteljica i učitelja informatike u osnovnom obrazovanju Republike Hrvatske i Češke Republike prema kurikulima predmeta Informatika koji se koriste u njihovim zemljama. Uzorak istraživanja čini ukupno 368 učiteljica i učitelja: 187 iz Republike Hrvatske i 181 iz Češke Republike. Istraživanje je provedeno istovremeno u Republici Hrvatskoj i Češkoj Republici putem online upitnika. Rezultati istraživanja pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika u zadovoljstvu ispitanika sadržajem kurikula predmeta Informatika i da ne postoji statistički značajna razlika u želji ispitanika za dodatnim obrazovanjem s obzirom na zemlju ispitanika. Međutim, ispitanici iz Republike Hrvatske (Mdn = 4, M = 4,19, SD = 1,01) mogu se smatrati kompetentnijima za izvođenje nastave uspoređujući ih s ispitanicima iz Češke Republike (Mdn = 4, M = 3,74, SD = 1,10) (Z = -4,49, p = 0,000). U kvalitativnom dijelu istraživanja navedene su mnoge prednosti i nedostatci kurikula koje učitelji iz obje zemlje smatraju važnima te bi ih trebalo uzeti u obzir pri izradi sljedećega izdanja kurikula.

Ključne riječi

Češka Republika, informatika, kurikul, Republika Hrvatska

Hrčak ID:

319145

URI

https://hrcak.srce.hr/319145

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 356 *