Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5158
Stavovi učiteljica i učitelja informatike o kurikulima predmeta Informatika u osnovnom obrazovanju Republike Hrvatske i Češke Republike
Jana Sedlaček
orcid.org/0009-0008-4078-562X
; Center Rudolf Steiner Daruvar
Predrag Oreški
orcid.org/0000-0002-5221-9990
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Sažetak
Cilj je istraživanja prikazanoga u ovom radu analizirati stavove učiteljica i učitelja informatike u osnovnom obrazovanju Republike Hrvatske i Češke Republike prema kurikulima predmeta Informatika koji se koriste u njihovim zemljama. Uzorak istraživanja čini ukupno 368 učiteljica i učitelja: 187 iz Republike Hrvatske i 181 iz Češke Republike. Istraživanje je provedeno istovremeno u Republici Hrvatskoj i Češkoj Republici putem online upitnika. Rezultati istraživanja pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika u zadovoljstvu ispitanika sadržajem kurikula predmeta Informatika i da ne postoji statistički značajna razlika u želji ispitanika za dodatnim obrazovanjem s obzirom na zemlju ispitanika. Međutim, ispitanici iz Republike Hrvatske (Mdn = 4, M = 4,19, SD = 1,01) mogu se smatrati kompetentnijima za izvođenje nastave uspoređujući ih s ispitanicima iz Češke Republike (Mdn = 4, M = 3,74, SD = 1,10) (Z = -4,49, p = 0,000). U kvalitativnom dijelu istraživanja navedene su mnoge prednosti i nedostatci kurikula koje učitelji iz obje zemlje smatraju važnima te bi ih trebalo uzeti u obzir pri izradi sljedećega izdanja kurikula.
Ključne riječi
Češka Republika, informatika, kurikul, Republika Hrvatska
Hrčak ID:
319145
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 356 *