Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5260
Odraz učiteljskih iskustava samovođenja na poučavanje vještina vođenja
Kamil Yıldırım
; University of Aksaray, Faculty of Education, Department of Educational Sciences
Şenyurt Yenipınar
orcid.org/0000-0002-0568-876X
; University of Aksaray, Faculty of Education, Department of Educational Sciences
Yalçın Dilekli
orcid.org/0000-0003-0264-0231
; University of Aksaray, Faculty of Education, Department of Educational Sciences
Sažetak
U radu se prikazuje istraživanje percepcije učitelja o njihovim iskustvima samovođenja u kontekstu poučavanja učenika vještini upravljanja unutar centraliziranoga obrazovnog sustava. U okviru obrazovanja za vođenje, ovaj rijetko proučavani fenomen predstavlja teorijski i praktični problem. Provedeno je sekvencijalno eksplikativno istraživanje s kombiniranim metodama, pri čemu su kvantitativni podatci dobiveni od 610 učitelja putem višestupanjske metode uzorkovanja. Za bolje razumijevanje fenomena provedeni su i polustrukturirani intervjui (N = 13). Također, u istraživanju je postavljena hipoteza o modelu koji sugerira interakciju između samovođenja učitelja i poučavanja učenika vještini vođenja koja je zatim i testirana. Za analizu podataka korištena je metoda analize sadržaja, deskriptivna analiza, korelacije, EFA i SEM analiza. Zaključeno je da iskustva samovođenja učitelja pozitivno utječu na osposobljavanje učenika za vještine vođenja te je otkriveno da je ključna vještina unutar međusobno povezanih vještina vođenja preuzimanje odgovornosti. Istraživanje je ukazalo na nesklad između kurikula, nastave i vrednovanja, nedostatak osposobljavanja za provedbu učinkovitih nastavnih metoda i neosviještenost učitelja kao značajne barijere u obrazovanje za vođenje.
Ključne riječi
kombinirana metoda; poučavanje vođenja; samovođenje; učenici; učitelji.
Hrčak ID:
319147
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 342 *