Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5260

Odraz učiteljskih iskustava samovođenja na poučavanje vještina vođenja

Kamil Yıldırım ; University of Aksaray, Faculty of Education, Department of Educational Sciences
Şenyurt Yenipınar orcid id orcid.org/0000-0002-0568-876X ; University of Aksaray, Faculty of Education, Department of Educational Sciences
Yalçın Dilekli orcid id orcid.org/0000-0003-0264-0231 ; University of Aksaray, Faculty of Education, Department of Educational Sciences


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 537-575

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 537-575

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U radu se prikazuje istraživanje percepcije učitelja o njihovim iskustvima samovođenja u kontekstu poučavanja učenika vještini upravljanja unutar centraliziranoga obrazovnog sustava. U okviru obrazovanja za vođenje, ovaj rijetko proučavani fenomen predstavlja teorijski i praktični problem. Provedeno je sekvencijalno eksplikativno istraživanje s kombiniranim metodama, pri čemu su kvantitativni podatci dobiveni od 610 učitelja putem višestupanjske metode uzorkovanja. Za bolje razumijevanje fenomena provedeni su i polustrukturirani intervjui (N = 13). Također, u istraživanju je postavljena hipoteza o modelu koji sugerira interakciju između samovođenja učitelja i poučavanja učenika vještini vođenja koja je zatim i testirana. Za analizu podataka korištena je metoda analize sadržaja, deskriptivna analiza, korelacije, EFA i SEM analiza. Zaključeno je da iskustva samovođenja učitelja pozitivno utječu na osposobljavanje učenika za vještine vođenja te je otkriveno da je ključna vještina unutar međusobno povezanih vještina vođenja preuzimanje odgovornosti. Istraživanje je ukazalo na nesklad između kurikula, nastave i vrednovanja, nedostatak osposobljavanja za provedbu učinkovitih nastavnih metoda i neosviještenost učitelja kao značajne barijere u obrazovanje za vođenje.

Ključne riječi

kombinirana metoda; poučavanje vođenja; samovođenje; učenici; učitelji.

Hrčak ID:

319147

URI

https://hrcak.srce.hr/319147

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *