Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5169
Odgoj za inicijativnost djece predškolske dobi u crnogorskom kontekstu
Sanja Čalović Nenezić
; University of Montenegro, Faculty of Philosophy, Department of Pedagogy
Milica Jelic
orcid.org/0000-0003-0036-486X
; University of Montenegro, Faculty of Philosophy, Department of Pedagogy
Sažetak
Ovom studijom nastojale smo istražiti pedagoške utjecaje u kontekstu predškolske ustanove koji potiču razvoj inicijativnosti djece predškolske dobi. U metodološkom dijelu rada predstavile smo kvalitativno istraživanje koje je provedeno u predškolskim ustanovama u trima regijama Crne Gore. Uz sustavno promatranje (na uzorku od 8 odgojitelja i 114 djece) studija obuhvaća i fokus-grupe s odgojiteljima (uzorak od 101 odgojitelja). Za analizu i pripremu dobivenih nalaza korišten je softver Atlas.ti. Istraživanja toga tipa do sada se u Crnoj Gori nisu provodila. Istraživanje je provedeno u svim trima regije Crne Gore (Sjeverna, Južna i Centralna) i tako je dobiven uzorak koji možemo smatrati reprezentativnim. Očita je važnost vremenskoga određenja rada u predškolskim ustanovama, vršnjačkih interakcija, kao i okružja u kojem djeca borave. Budući da se u predškolskim ustanovama u Crnoj Gori radi prema strukturiranom dnevnom rasporedu, osobito u većim skupinama (Centralna regija), nije ostavljeno dovoljno prostora za dječje manipuliranje materijalima ili za njihovo istraživanje, a ne otvara se ni dovoljno mjesta za dječje implicitno učenje. Najveći su problem za nesmetan rad pa i poticanje i izražavanje inicijativnosti prekobrojne odgojne skupine. Stoga se preporučuje ujednačenje i smanjenje broja djece u odgojnim skupinama da bi se poboljšao i unaprijedio i cjelokupan rad i odgajanje djece.
Ključne riječi
dječija inicijativnost; odgoj; odgojitelj; okruženje; vrtić
Hrčak ID:
319146
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 334 *