Odgojno-obrazovne teme, Vol. 7 No. 1, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.7.1.1
Integracija pokreta kao element uspješnosti inkluzije
Martina Jularić
orcid.org/0000-0002-2152-3236
; Filozofski fakultet u Osijeku
*
Antonija Vukašinović
orcid.org/0000-0002-3564-3386
; Filozofski fakultet u Osijeku
Iva Klarić
; Filozofski fakultet u Osijeku
* Dopisni autor.
Sažetak
Put u jedinstvo nije samo prihvaćanje različitosti. Inkluzija predstavlja kulturu uključivanja i usmjerenost na osobu sa svim njezinim cjelovitim obilježjima, a s ciljem razvijanja svih djetetovih potencijala – individualnih i društvenih. Ideja inkluzije
predstavlja pokretačku snagu prema jednakim uvjetima za obrazovanje djece urednog
razvoja i djece s teškoćama u razvoju. Skrivaju li podjele strah i neznanje onih koji
ih potiču? U ovom je istraživanju prikazana studija slučaja dječaka s poremećajem iz
spektra autizma uključenog u sportski dječji vrtić “Palunko” u Brodsko-posavskoj županiji. Sportski dječji vrtić ima suvremeni, integrirani pristup učenju pri čemu djeca
samoinicijativno cirkuliraju prostorima: dvoranom sa sportskim elementima, sobom
dnevnog boravka te vanjskim, ograđenim, sportskim dijelom dječjeg vrtića. Dijete pohađa mješovitu dobnu skupinu (djeca u dobi od 4. do 6. god. života) u kojoj je dnevna
prisutnost oko 20-ero djece. Cilj je istraživanja utvrditi dobrobiti integriranja pokreta
u odgojno-obrazovni proces za djecu s teškoćama u razvoju. Praćenjem djeteta putem
pedagoške dokumentacije koja uključuje fotografije djece u aktivnostima, video zapise
dječaka u aktivnostima, interpretacijom, tj. bilješkama i opisom djeteta u aktivnostima te metodom intervjua s asistenticom i roditeljem djeteta, utvrđen je napredak u
različitim čimbenicima koji se odnose na cjeloviti razvoj djeteta. Dokumentacija je korištena za utvrđivanje napretka u različitim čimbenicima koji se odnose na cjelokupni razvoj djeteta. Integriranje pokreta u odgojno-obrazovni proces rezultiralo je inkluzivnim
okruženjem, osjećajem pripadnosti grupi, pozitivnim promjenama u obrascima ponašanja, receptivnom govoru, brizi o sebi, socijalnoj interakciji te napretkom u gruboj i
finoj motorici. Znanstveni doprinos ovoga istraživanja ogleda se u važnosti integriranja
pokreta u odgojno-obrazovnom procesu kako za djecu urednog razvoja tako i za djecu
s teškoćama u razvoju.
Ključne riječi
inkluzija; pokret; poremećaj iz spektra autizma; sportski vrtić
Hrčak ID:
319608
URI
Datum izdavanja:
22.7.2024.
Posjeta: 347 *