Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.7.1.1

Integracija pokreta kao element uspješnosti inkluzije

Martina Jularić orcid id orcid.org/0000-0002-2152-3236 ; Filozofski fakultet u Osijeku *
Antonija Vukašinović orcid id orcid.org/0000-0002-3564-3386 ; Filozofski fakultet u Osijeku
Iva Klarić ; Filozofski fakultet u Osijeku

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 1.182 Kb

str. 7-23

preuzimanja: 125

citiraj


Sažetak

Put u jedinstvo nije samo prihvaćanje različitosti. Inkluzija predstavlja kulturu uključivanja i usmjerenost na osobu sa svim njezinim cjelovitim obilježjima, a s ciljem razvijanja svih djetetovih potencijala – individualnih i društvenih. Ideja inkluzije
predstavlja pokretačku snagu prema jednakim uvjetima za obrazovanje djece urednog
razvoja i djece s teškoćama u razvoju. Skrivaju li podjele strah i neznanje onih koji
ih potiču? U ovom je istraživanju prikazana studija slučaja dječaka s poremećajem iz
spektra autizma uključenog u sportski dječji vrtić “Palunko” u Brodsko-posavskoj županiji. Sportski dječji vrtić ima suvremeni, integrirani pristup učenju pri čemu djeca
samoinicijativno cirkuliraju prostorima: dvoranom sa sportskim elementima, sobom
dnevnog boravka te vanjskim, ograđenim, sportskim dijelom dječjeg vrtića. Dijete pohađa mješovitu dobnu skupinu (djeca u dobi od 4. do 6. god. života) u kojoj je dnevna
prisutnost oko 20-ero djece. Cilj je istraživanja utvrditi dobrobiti integriranja pokreta
u odgojno-obrazovni proces za djecu s teškoćama u razvoju. Praćenjem djeteta putem
pedagoške dokumentacije koja uključuje fotografije djece u aktivnostima, video zapise
dječaka u aktivnostima, interpretacijom, tj. bilješkama i opisom djeteta u aktivnostima te metodom intervjua s asistenticom i roditeljem djeteta, utvrđen je napredak u
različitim čimbenicima koji se odnose na cjeloviti razvoj djeteta. Dokumentacija je korištena za utvrđivanje napretka u različitim čimbenicima koji se odnose na cjelokupni razvoj djeteta. Integriranje pokreta u odgojno-obrazovni proces rezultiralo je inkluzivnim
okruženjem, osjećajem pripadnosti grupi, pozitivnim promjenama u obrascima ponašanja, receptivnom govoru, brizi o sebi, socijalnoj interakciji te napretkom u gruboj i
finoj motorici. Znanstveni doprinos ovoga istraživanja ogleda se u važnosti integriranja
pokreta u odgojno-obrazovnom procesu kako za djecu urednog razvoja tako i za djecu
s teškoćama u razvoju.

Ključne riječi

inkluzija; pokret; poremećaj iz spektra autizma; sportski vrtić

Hrčak ID:

319608

URI

https://hrcak.srce.hr/319608

Datum izdavanja:

22.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 347 *