Agroeconomia Croatica, Vol. 14 No. 1, 2024.
Prethodno priopćenje
Važnost mekih vještina i mogućnosti njihova usavršavanja kod budućih stručnjaka u poljoprivredi – percepcije i stavovi studenata i poslodavaca
Marina Vidović Krušić
orcid.org/0009-0003-7560-9937
; Veleučilište u Križevcima, Milislava Demerca 1, 48260 Križevci, Hrvatska
Sandra Kantar
; Veleučilište u Križevcima, Milislava Demerca 1, 48260 Križevci, Hrvatska
Kristina Svržnjak
; Veleučilište u Križevcima, Milislava Demerca 1, 48260 Križevci, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati percepciju i stavove studenata Veleučilišta u Križevcima koji se obrazuju za zanimanja u poljoprivredi te ih usporediti s percepcijom i stavovima poslodavaca koji su proteklih godina zaposlili završene studente Veleučilišta o vještinama potrebnim za bolju zapošljivost i konkurentnost na tržištu rada. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti već tijekom studiranja stječu radno iskustvo te su upoznati s očekivanjima poslodavaca na tržištu rada. Meke vještine i osobine ličnosti smatraju jako važnima za zapošljivost, 89,2 % ispitanika smatra kako je važno u životopisu istaknuti meke vještine, a najveći broj njih naveo bi timski rad, komunikativnost, snalažljivost, fleksibilnost/prilagodljivost i kreativnost. Studenti imaju razvijenu svijest o tome kako je svaki pojedinac odgovoran za razvoj vlastitih vještina, ali jednako tako najveću mogućnost za usavršavanje vještina vide u okviru formalnog obrazovanja. Poslodavci također meke vještine smatraju jako važnima za buduće zaposlenike, a kao jako važne ocijenili su komunikativnost, timski rad, organizacijske sposobnosti, sposobnost planiranja i vještinu posredovanja/pregovaranja. Većina ispitanih poslodavaca (62,5 %) smatra kako je zaposlenicima potrebno dodatno usavršavanje za poslove koje obavljaju. Iako su profesionalna znanja stečena studiranjem važna za zapošljivost i uspjeh na tržištu rada, načini njihove primjene, mogućnost prilagodbe brzim promjenama te sposobnosti ublažavanja stresa postaju sve važniji čimbenici poslodavcima i njihovim budućim zaposlenicima. Visokoškolske institucije imaju mogućnost pomoći studentima u razvoju mekih vještina u sklopu postojećih kolegija ili uvođenjem novih, kao i organizacijom neformalnih oblika učenja u obliku radionica, tečajeva ili predavanja gostujućih stručnjaka. Važnu ulogu mogu imati i knjižnice kao idealna mjesta za neformalno učenje.
Ključne riječi
Hrčak ID:
319679
URI
Datum izdavanja:
20.7.2024.
Posjeta: 298 *