Quaderni, Vol. XXXV No. 1, 2024.
Izvorni znanstveni članak
OD TALIJANSKE ŠKOLE DO “MJEŠOVITE ŠKOLE“. OSNOVNA ŠKOLA U VODNJANU OD 1945. DO 1959.
Paola Delton
orcid.org/0000-0002-9177-2262
; Centro di ricerche storiche – Rovigno
Sažetak
Ovaj članak ilustrira proces koji je osnovnu školu u Vodnjanu doveo od talijanske do
“mješovite škole“, odnosno škole s dva odjela, hrvatskim i talijanskim, počevši od
osnivanja novog političko-upravnog smjera, onog jugoslavenskog, krajem Drugog
svjetskog rata. Uzete su u obzir školske godine od 1945. do 1959. koje označavaju
početak, odnosno završetak takozvanog prilagodbenog razdoblja, s posebnim
naglaskom na školsku godinu 1946./47., godinu osnutka hrvatske osnovne škole u
Vodnjanu, i školsku godinu 1953./54., godinu u kojoj su dvije do tada neovisne škole,
talijanska i hrvatska, spojene u jednu i stavljene pod vodstvo jedne osobe. Tijekom
tih četrnaest školskih godina postupno se smanjivao broj učenika koji pohađaju
školu/odjel na talijanskom jeziku, a rastao je broj učenika koji pohađaju školu/odjel
na hrvatskom jeziku. Isti trend zabilježen je i u pogledu broja nastavnika.
Ključne riječi
Hrčak ID:
322360
URI
Datum izdavanja:
13.11.2024.
Posjeta: 0 *