Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5271

Rođeni da govore engleski jezik: motivacijski put do uspjeha u učenju engleskoga kao stranoga jezika kod učenika s fiksnim mentalnim sklopom

Sinem Maden orcid id orcid.org/0000-0003-1084-8921 ; Bilkent University, Graduate School of Education
Hilal Peker orcid id orcid.org/0000-0002-2642-3015 ; Florida Gulf Coast University, College of Education and Honors College
Aikaterini Michou ; University of Ioannina, Department of Philosophy


Puni tekst: engleski pdf 294 Kb

str. 731-762

preuzimanja: 12

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 294 Kb

str. 731-762

preuzimanja: 16

citiraj


Sažetak

Do sada je u području učenja stranoga/inoga jezika (L2) istraženo nekolikomaladaptivnih motivacijskih puteva do uspjeha. Međutim, nisu ispitane veze izmeđufiksnoga mentalnog sklopa i akademskoga uspjeha kroz moguće pojmove o sebii akademsku ustrajnost u Pripremnim programima učenja engleskoga jezika nasveučilištima u kojima se nastava izvodi na engleskom jeziku. Iako se Inojezičnimotivacijski sustav pojmova o sebi (engl. L2MSS; Dörnyei, 2005) uvelike koristi zaopisivanje motivacije inojezičnih učenika, njegove veze s važnim motivacijskimkonstruktima poput mentalnoga sklopa i akademske ustrajnosti pri predviđanjuuspjeha nisu dovoljno ispitane kako bi se u potpunosti objasnio motivacijski putdo uspjeha inojezičnih učenika. Naša je studija provedena u Turskoj na uzorku od343 polaznika pripremnoga programa učenja engleskoga jezika. Korišteni su modelstrukturne jednadžbe (PLS-SEM) i metoda parcijalnih najmanjih kvadrata. Utvrđenisu sljedeći maladaptivni putevi do uspjeha: fiksni mentalni sklop učenika pozitivno jepovezan s njihovim ‘traženim inojezičnim ja’ i ‘neželjenim inojezičnim ja’ (Peker, 2016,2020), a negativno je povezan s njihovim ‘idealnim inojezičnim ja’ i akademskomustrajnošću. Akademska ustrajnost i akademski uspjeh pozitivno su povezani. Uočenesu značajne negativne indirektne veze između fiksnoga mentalnog sklopa i akademskeustrajnosti kroz inojezične pojmove o sebi, kao i značajne negativne indirektne vezeizmeđu fiksnog mentalnog sklopa i akademskog uspjeha kroz inojezične pojmove osebi i akademsku ustrajnost. Raspravljamo o motivacijskim mehanizmima polaznikapripremnih programa učenja engleskoga jezika i njihovom utjecaju na uspjeh.

Ključne riječi

akademska ustrajnost; akademski uspjeh; fiksni mentalni sklop; L2MSS/Inojezični motivacijski sustav pojmova o sebi; ‘neželjeni inojezični ja’

Hrčak ID:

322416

URI

https://hrcak.srce.hr/322416

Datum izdavanja:

25.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 83 *