Paediatria Croatica, Vol. 52 No. 3, 2008.
Sažetak sa skupa
INTELEKTUALNE SPOSOBNOSTI DJECE PRED POLAZAK U ŠKOLU I USPJEH U NJOJ
Snježana Bilać
; Specijalna bolnica za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominantni.
Cilj ovog rada je utvrditi povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u njoj,s obzirom na spol i fazu školovanja (niži i viši razredi).
Ispitanici i metode: Ispitano je 177-ero djece u vrtićima prije upisa u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160-ero praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije primjenjivani su sljedeći testovi: test Goodenough „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI).
Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim nego u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) pokazale su dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovu kod dječaka.
Ključne riječi
Hrčak ID:
29658
URI
Datum izdavanja:
18.11.2008.
Posjeta: 6.349 *