Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

INTELEKTUALNE SPOSOBNOSTI DJECE PRED POLAZAK U ŠKOLU I USPJEH U NJOJ

Snježana Bilać ; Specijalna bolnica za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski doc 29 Kb

str. 215-215

preuzimanja: 1.838

citiraj

Puni tekst: engleski doc 29 Kb

str. 216-216

preuzimanja: 1.217

citiraj


Sažetak

Intelektualne sposobnosti su važan preduvjet za uspješno učenje, a intelektualni zahtjevi u školskom učenju su dominantni.
Cilj ovog rada je utvrditi povezanost između intelektualnih mjera kod djece pred polazak u školu i kasnijeg uspjeha u njoj,s obzirom na spol i fazu školovanja (niži i viši razredi).
Ispitanici i metode: Ispitano je 177-ero djece u vrtićima prije upisa u školu (102 dječaka i 75 djevojčica), od kojih je 160-ero praćeno do kraja osnovnog školovanja. Za ispitivanje inteligencije primjenjivani su sljedeći testovi: test Goodenough „Nacrtaj čovjeka“ (GOOD), likovni test Bender (LB), Kohs test sastavljanja kocki (KOHS) i verbalni dio Wechslerovog testa inteligencije za djecu (WISC). Školski uspjeh djece bio je izražen izvedenim mjerama školskog uspjeha - prosjek prosječnih ocjena za niže (PRONIŽI) i više razrede (PROVIŠI).
Rezultati: Povezanost između mjera inteligencije i uspjeha u školi pokazala je donekle spolno različite obrasce tijekom školovanja. Većina statistički značajnih koeficijenata korelacije bili su relativno viših vrijednosti kod dječaka nego kod djevojčica i viši u nižim nego u višim razredima kod oba spola. Verbalne sposobnosti (WISC) pokazale su dosljedno najjaču povezanost, ali se značajnom pokazala i neurofiziološka zrelost (testovi KOHS i LB), pogotovu kod dječaka.

Ključne riječi

Hrčak ID:

29658

URI

https://hrcak.srce.hr/29658

Datum izdavanja:

18.11.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.305 *