Filozofska istraživanja, Vol. 44 No. 3, 2024.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/fi44303
Utjecaj Kantove misli na teoriju (post)moderne umjetnosti. Greenberg, Lyotard, Rancière
Katarina Rukavina
orcid.org/0000-0003-3973-7651
; Sveučilište u Rijeci, Akademija primijenjenih umjetnosti, Ul. Slavka Krautzeka 83, HR–51000 Rijeka
Sažetak
U ovom se članku govori o utjecaju Kantove misli na teoriju moderne umjetnosti na temelju spisa triju odabranih autora: američkog likovnog kritičara i teoretičara umjetnosti starije generacije Clementa Greenberga te suvremenih francuskih filozofa Jean-Françoisa Lyotarda i Jacquesa Rancièrea. Greenberg u tekstu »Modernističko slikarstvo« povezuje kantovsku samokritiku s primjenom samokritike u modernoj umjetnosti kao garanciji njezine ‘čistoće’, kvalitete i autonomije, Lyotardov tekst »Odgovor na pitanje: što je postmoderna?« povezuje modernu umjetnost s Kantovim pojmom uzvišenog, dok Rancièreov tekst »Podjela osjetilnog« govori o raspodjeli osjetilnosti kroz fundamentalnu promjenu pozicije i poimanja mjesta umjetnosti u modernom dobu, pri čemu se oslanja na Kantovu Kritiku moći suđenja. Članak nastoji pokazati snažnu prisutnost Kantove misli u teoriji umjetnosti našeg doba koja svjedoči o njezinoj aktualnosti i sveobuhvatnosti.
Ključne riječi
Immanuel Kant; Clement Greenberg; Jean-François Lyotard; Jacques Rancière; moderna umjetnost; postmoderna umjetnost; kritika; politika
Hrčak ID:
328748
URI
Datum izdavanja:
5.12.2024.
Posjeta: 0 *