Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.59323/k.16.1.9

Pogled Z generacije na televizijske reality emisije

Dora Šestan ; Veleučilište Edward Bernays, Zagreb, Hrvatska
Krešimir Dabo orcid id orcid.org/0000-0001-9260-7384 ; Institut za istraživanje migracija, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 508 Kb

str. 219-243

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 508 Kb

str. 243-243

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Iako postoje mnogi televizijski žanrovi, reality emisije već desetljećima ne bilježe pad popularnosti, upravo suprotno. Pojašnjavanje dijela tog fenomena jedan je od ciljeva rada. Istraživačka pitanja usmjerena su na objašnjavanje popularnosti reality emisija, odnosno razloga iz kojih gledatelji konzumiraju sadržaj koji podrazumijeva promatranje drugih ljudi koji se nalaze u raznim životnim situacijama, smještenim u specifičan televizijski kontekst i pravila određene emisije. Istraživački naglasak je na generaciji Z i determiniranju njihovih razloga za konzumaciju navedenih televizijskih sadržaja. Za potrebe rada izabrana su dva primjera – „Survivor“ i „Gospodin Savršeni“. Televizijski format reality emisija u Hrvatskoj znatno se mijenjao od prvog Big Brothera na RTL Televiziji
te evoluirao u novim smjerovima i odrednicama, od dužine trajanja, do zadataka s kojima se natjecatelji nose. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika disperziranog generaciji Z. Rezultati su otkrili stavove Z generacije kao specifične publike reality sadržaja, kao i njihove razloge praćenja navedenih emisija. Iako je istraživanje pokazalo kako je stav generacije Z prema reality emisijama negativan i dalje je jedan od najgledanijih televizijskih žanrova.

Ključne riječi

reality emisije ; generacija Z ; televizija ; televizijski žanrovi

Hrčak ID:

330135

URI

https://hrcak.srce.hr/330135

Datum izdavanja:

14.4.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *