Izvorni znanstveni članak
RELIGIJSKA SOCIOLOGIJA MAXA WEBERA I EMILE DURKHEIMA: TRAJNA SUPROTNOST
Gottfried Kuenzlen
; Unlversltat der Bundeswehr, Muenchen
Sažetak
Vezivanje na "klasike" - općenito obilježje trenutnog sociologijskog
samouvjerenja - vrijedi osobito za religijsku sociologiju:
analize, formulacije dotičnih pitanja i teorijskih pretpostavki odvijaju
se nadalje u eksplicitnom vezivanju na klasike religijske sociologije.
To osobito vrijedi za Maxa Webera i Emilea Durkheima. Ovdje
ponajprije treba naglasiti: za obojicu pitanje religije nije sporednost,
već središnji sadržaj njihova stvaralaštva. Upravo se
temeljno različitim pristupom Webera i Durkheima odredjuju položaj
i značenje religije u kulturi i društvu. Susrećemo dva klasika čija
religijska sociologija označava trajne a ne posredne suprotnosti.
To postaje osobito vidljivo na pitanju koja snaga - koja odredjuje
kulturu i društvo - može pridobiti sadržaje neke religije i kakav je
odnos religije i novovjekovne znanosti.
Ključne riječi
Hrčak ID:
32826
URI
Datum izdavanja:
1.1.1995.
Posjeta: 5.208 *