Informatologia, Vol. 42 No. 1, 2009.
Pregledni rad
PRIJEDLOG MODELA ZA OBLIKOVANJE MULTIMEDIJSKIH WEB NASTAVNIH SADRŽAJA PREMA PEDAGOŠKOJ PRAKSI U RH
Vladimir Mateljan
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Željko Širanović
; Tehničko veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Vladimir Šimović
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Tehnološke promjene i nove informacijske tehnologije od nastavnika, uz poznavanje građe koja se izlaže traže kreativnost, znanja i vještine oblikovanja nastave suvremenim računalnim multimedijalnim alatima. Slično kao i klasična, dobro oblikovana multimedijska nastavna jedinica podijeljena je u nekoliko etapa (npr. uvod, obrada, vrednovanje). Edukativni multimedijski sadržaj, bez obzira o kojoj etapi nastavne jedinice se radi, trebalo bi oblikovati prema određenim pravilima, sukladno suvremenoj teoriji kognitivnog opterećenja. Nastavnici i ostali koji sudjeluje u izradi složenih multimedijskih web sadržaja, trebali bi poznavati ta pravila, s ciljem izrade što efikasnijeg i kvalitetnijeg multimedijskog sadržaja. U radu se razmatra mogućnost primjene tehnika za oblikovanje multimedijskog edukacijskog sadržaja u web okruženju, prema načelima teorije kognitivnog opterećenja, kao model za primjenu tih tehnika u pedagoškoj praksi u RH.
Ključne riječi
obrazovanje; komunikacija; web-tehnologije; multimedija
Hrčak ID:
34431
URI
Datum izdavanja:
30.3.2009.
Posjeta: 4.368 *