Izvorni znanstveni članak
Srednje vrijednosti u ocjenjivanju: procjenjivanje i vrjednovanje statističkom analizom
Mirna Valdevit
; Zagreb, Hrvatska
Zrinka Jelaska
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovome se radu raspravlja o
ocjenjivanju jednim brojem kao obliku procjenjivanja učeničkoga znanja.
Završnim brojčanim ocjenama pokazuju se samo redoslijedni odnosi pa se
iz njih ne smije izvoditi prosječna ocjena (tj. aritmetička sredina),
iako se to čini. U prvome dijelu rada na primjerima se pokazuje kako se
statistički prikladnim jednostavnim postupcima u procjenjivanju ocjena
dobiva objektivnija slika uspjeha pojedinoga učenika i mogućnost
usporedbe. U glavnome dijelu rada navedeni statistički postupci
primjenjuju se na ocjene jedne škole inojezičnoga hrvatskoga radi
vrjednovanja samoga načina ocjenjivanja. Građa je sastavljena od
dvostrukih ocjena 513 polaznika Sveučilišne škole hrvatskoga jezika
Sveučilišta u Zagrebu, procjenjivanih tradicionalnom hrvatskom
ljestvicom od četiri ocjene i slovnom (prema američkoj) s dvanaest.
Pokazuje se kako se primjenom statističke analize može utvrditi je li
završno ocjenjivanje primjereno, treba li ga promijeniti i kako. K tomu
se provjerilo mogu li se završne ocjene jednostavno iskazati pomoću
usporedne ljestvice ocjenjivanja predložene za sustav ECTS.
Ključne riječi
statističke metode; srednje vrijednosti; ocjenjivanje; procjenjivanje jezičnoga znanja
Hrčak ID:
34722
URI
Datum izdavanja:
30.12.2008.
Posjeta: 21.070 *