Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Etički obzor utemeljitelja odnosa s javnošću i etika u toj struci danas

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa


Puni tekst: hrvatski pdf 206 Kb

str. 199-221

preuzimanja: 1.287

citiraj


Sažetak

Radom nastojimo ukazati na kontinuitet etičkih problema i dilema u odnosima s javnošću od njihova utemeljenja do danas i doći do mogućega etičkog okvira pristupa toj djelatnosti. Nakon kratka opisa definicija i razvoja struke odnosa s javnošću i prikaza osnovnih postavki recentnih teorija etike u njoj, opisujemo rad i glavne postavke dvojice utemeljitelja moderne djelatnosti odnosa s javnošću, Edwarda Louisa Bernaysa i Ivya Ledbetera Leea. Potom prosuđujemo njihov pristup etici i uspoređujemo ga s recentnim pristupima etici u odnosima s javnošću te izvodimo zaključke. Spoznajemo kontinuitet dvojbi između dva temeljno različita pristupa etici u ovoj struci od njezina utemeljenja do danas te potrebu za jedinstvenim i jasnim etičkim okvirom donošenja odluka u toj djelatnosti.

Ključne riječi

etika; marketing; javnost; komunikacija; promidžba; propaganda

Hrčak ID:

37270

URI

https://hrcak.srce.hr/37270

Datum izdavanja:

9.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.155 *