Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

OBILJEŽJA TRŽIŠTA PAKIRANE SALATE U ZAGREBU

Ivana Beti ; Šćitarjevsko Drenje 22, Velika Gorica, Hrvatska
Marija Cerjak ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.038 Kb

str. 49-62

preuzimanja: 979

citiraj


Sažetak

Ponuda kao i potražnja za minimalno prerađenim povrćem-salatom (oprana, rezana, pakirana) koje zadovoljava potrebu potrošača za zdravim obrokom koji se brzo priprema je naglo porasla posljednjih godina. Razlog takvom povećanju leži u činjenici da potrošači imaju sve manje vremena za pripremanje jela te sve više traže hranu prilagođenu svojim potrebama glede vremena potrebnog za njenu pripremu. Tržište pakirane salate u Hrvatskoj još nije u potpunosti razvijeno, ali se i ono značajno razvija. Budući da dosad nisu provedena istraživanja maloprodajnog tržišta pakirane salate kod nas, cilj ovog rada je bio utvrditi postojeću ponudu pakirane salate u supermarketima, te ispitati kupovno ponašanje potrošača i njihove stavove prema tim proizvodima u Gradu Zagrebu. Rezultati istraživanja su pokazali da supermarketi nude vlastita pakiranja rezanih salata, ali i pakirane salate domaćih i inozemnih proizvođača. Anketno ispitivanje potrošača je pokazalo da nešto više od polovice ispitanika kupuje pakiranu salatu (iako ih većina nisu redoviti kupci tog proizvoda). Najčešći razlog za kupnju pakirane salate je njena brza priprema. Potrošači koji ne kupuju pakiranu salatu smatraju da je preskupa, ili ju nisu niti zamijetili u trgovinama. Tek trećina ispitanika je zadovoljna ponudom pakirane salate kod nas, dok njih samo 15% je zadovoljno kvalitetom te salate. Ipak, gotovo polovica ispitanika će i u budućnosti kupovati pakiranu salatu, dok daljnjih 40% ispitanika možda bude kupovalo taj proizvod u budućnosti.

Ključne riječi

pakirana rezana salata; ponuda; potražnja; Zagreb

Hrčak ID:

38063

URI

https://hrcak.srce.hr/38063

Datum izdavanja:

20.5.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.995 *